Különleges tulajdonságokkal, az egészségre gyakorolt pozitív, ám nem igazolt hatások hangsúlyozásával hirdette franchise rendszerben működő szoláriumszolgáltatását a Fox Consulting Kft., amely a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.
A hatóság közölte: igazolatlan, egészségre ható állításait – miszerint például a KiwiSun „bioszolárium” a világon egyedülálló technológiája miatt piacvezető újdonságnak számít –, úgy közölte a cég a hirdetéseiben, hogy azokat nem támasztotta alá. A GVH szerint félrevezető az is, hogy a fogyasztókat úgy próbálták rábírni a szolgáltatás igénybevételére, hogy a reklámokban olyan állításokat szerepeltettek, hogy a KiwiSun szolárium „fokozza az endorfin termelődését”, illetve „segíti a kalcium beépülését”, és a használatával „jobban mozognak az ízületek”.
Ez azonban a versenyhatóság szerint aggályos, mivel a hirdetés igazolatlanul egészségesnek tüntette fel a szoláriumozást, amely a tudomány jelenlegi állása szerint ugyanakkor kifejezetten káros lehet az egészségre. Megállapították: a társaság nem fejtette ki azt sem, hogy a szolgáltatást minősítő „zöld bio”, „bio” és a „természet erejével” típusú állítások alatt mit ért, ami így – önmagában is, de különösen a fentiekkel együtt – szintén igazolatlan, egészségre ható állításnak minősül. A GVH a jogsértésért 7 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a Fox Consulting Kft.-re, egyúttal eltiltotta a jogsértő kereskedelmi gyakorlat folytatásától.
Fiatalkorúaknak tilos
A szolárium szolgáltatás igénybevételét 14 európai országban, köztük Ausztriában, Németországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban betiltották a 18 év alattiak számára. Az Európai Bizottság Egészségi, Környezeti és Újonnan Felmerülő Kockázatok Tudományos Bizottsága (SCHEER) 2016-ban készült állásfoglalása alapján ugyanis rákkeltőnek minősül az ultraibolya sugárzás – beleértve a napozóágyak által kibocsátottat is.