A koronavírus letarolta az európai kiskereskedelmet

Magyarország a veszélyhelyzet idején a második helyen állt a bolti eladásokban.

Magyar Nemzet
2020. 07. 01. 17:55
Budapest, 2019. május 8. Árufeltöltõ az üdítõitalos részlegen a XX. kerületi Pesterzsébeti Interspar hipermarketben 2019. május 8-án. Ezen a napon tartották a Spar Magyarország kiskereskedelmi üzletlánc webshopjának bemutató sajtótájékoztatóját az áruházban. A házhoz szállítási szolgáltatás Budapest teljes területén és 49 környezõ településen érhetõ el, a több mint 960 millió forintos fejlesztés az év végéig csaknem száz újabb munkahelyet teremt. MTI/Balogh Zoltán Fotó: Balogh Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarországon közel kétszer akkora növekedés volt a kiskereskedelemben az első negyedév során, mint amekkora bővülést nominálisan elért a szektor Európa-szerte; ebben a Covid–19-pandémia hatása figyelhető meg – derül ki a Nielsen legújabb negyedéves kontinentális jelentéséből. A számok szintjén ez azt jelenti, hogy míg Európában 9,8 százalékos növekedést produkált mértek, addig hazánkban a 17,7 százalékos éves gyarapodással megőriztük az eddigi ezüstérmes helyet a kontinensen. Európában továbbra is Törökország vezet a bolti eladásokban, ahol az első negyedév során 25,4 százalékkal nőtt a piac.

MTI/Balogh Zoltán

A vírus miatti általános visszahúzódás ellenére a növekedést a március közepével beinduló „járványkamra-feltöltés” idézte elő, amikor az otthoni bezárkózásra való felkészülés jegyében a tartós élelmiszerek és személyes higiénés termékek felé fordultak a fogyasztók. Megállapítják: az öt legnagyobb európai piacon március utolsó két hete során harmadával lőtt ki a kiskereskedelem értékbeli forgalma, illetve a korlátozások miatti otthoni étkezések következtében a mennyiségi forgalom 8 százalékkal emelkedett.

gyümölcsöző Kamrapánik

A magyarországi kiskereskedelem korábbi lendületét még jobban meglódította a március közepén bejelentett veszélyhelyzet, illetve a hónap végén életbe léptetett kijárási korlátozás, melynek eredményeképpen 18 százalékkal bővült a napi fogyasztási cikkek piaca. A hazai élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacát érintő átlagos mennyiségi növekedés a vizsgált időszakban 13,3 százalékon állt, míg Európában ez az érték 7,5 százalék volt. Itthon a pánikvásárlások hatására tovább gyorsult az élelmiszerpiac, és értékben 12,3 százalékkal bővült, a vegyi áruk piaca pedig a kialakult járványhelyzet hatására 17,3 százalékkal nőtt az első negyedévben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.