Nagy lett a Facebook nyeresége, de vége a gyors növekedésnek

A várakozásokhoz képest jobb lett a Facebook második negyedéves eredménye, de a gyors növekedés sok éve tartó időszaka lassan lezárul.

Fellegi Tamás Péter
2021. 07. 30. 6:55
ZUCKERBERG, Mark
Barcelona, 2016. február 22. Mark Zuckerberg, a Facebook internetes közösségi portál társalapítója és elnök-vezérigazgatója beszél a dél-koreai Samsung Electronics újdonságait bemutató elõadáson a barcelonai Mobil Világkongresszus címû mobil távközlési kiállítás és vásár elõestéjén Barcelonában 2016. február 21-én. (MTI/EPA/Alberto Estévez) Fotó: Alberto Estévez Forrás: MTI/EPA/Alberto Estévez
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közétette második negyedéves eredményét a Facebook, amely igen erős lett és az elemzői várakozásokat is jócskán meghaladta, jóllehet ennek az is oka, hogy a tavalyi év azonos időszakában visszaestek a reklámbevételek az akkor még új járványt övező bizonytalanságok miatt. Az árbevétel 29 mil­liárd dollár lett, ez 56 százalékos növekedés egy év alatt. A reklámok ára 47 százalékkal emelkedett, miközben hat százalékkal több reklámhelyet sikerült értékesíteni. A cég nyeresége a negyedévben 10,4 milliárd dollár lett, ami több mint duplája az egy évvel korábbinak.

A napi szinten aktív felhasználók száma 1,91 milliárd, ami hétszázalékos növekedés egy év alatt, a havonta aktív felhasználók száma pedig 2,9 milliárd, ez ugyancsak hétszázalékos növekedés. Mivel a felhasználók nem kis hányada cég vagy vállalkozás, azt lehet mondani, hogy az emberiség negyede és a vállalkozások színe-java felhasználó (utóbbiak számára szinte megkerülhetetlen a jelenlét), a havonta aktív felhasználók tábora pedig az emberiség negyven százaléka, a 12 év alatt gyerekeket leszámítva a fele. Ezzel a Facebook gyakorlatilag elérte a világon elérhető legnagyobb felhasználókört, mondhatni, fogyasztótábort, így a további növekedési lehetőségek már limitáltak.

Erre utalt is a cég az eredményközlést követően:

a nagy növekedés időszaka lezárul, a következő negyedévekben csak kisebb árbevétel-növekedést várnak.

Az egy felhasználóra jutó átlagos árbevétel tíz dollár, ez persze kontinensenként jelentős eltérést mutat: az észak-amerikai felhasználók esetében messze a legmagasabb.

A 2004-ben alapított cég, azt mondhatjuk, hogy mostanra elérte, amit csak lehetett, bár a társaság vezetője, Mark Zuckerberg gyakran előáll új ötletekkel, így nem kizárt, hogy a közösségimédia-funkciót sikerül a jövőben kiegészíteni új irányban. A befektetők mindenesetre hosszú távon is elégedettek lehetnek, hisz amikor a részvény tőzsdére jött, sokan túlértékeltnek tartották, mondván, a cég még nem bizonyította, hogy tud-e nyereséget termelni. Ez kétségkívül így volt, a negyven dollár körül kibocsátott papír ára húsz dollár alá esett, de aztán jött a fordulat.

Az árfolyam emelkedni kezdett, a Facebook pedig elkezdte produkálni a nyereséges negyedéveket. Végül olyan masszív növekedés következett éveken át, hogy mostanra

negyedéves szinten tízmilliárd dolláros nyereségével a Facebook a világ egyik legnagyobb pénztermelője lett.

A részvény ára mára 360 dollár, így elérte az eredeti kibocsátási ár kilencszeresét, aki pedig a kezdeti gyengélkedés idején vásárolt húsz dollár körül, immár 18-szoros nyereséget tudhat magáénak, és akkor még az időközben kifizetett osztalékról nem is beszéltünk. Maga a cég pedig jelenleg a világ hatodik legnagyobb tőzsdei társasága.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.