Példátlan kizárás az F1-ben, így változott a Szingapúri Nagydíj rajtsorrendje

A Szingapúri Nagydíj időmérő edzését követően mindkét williamses pilóta, Alexander Albon és Carlos Sainz eredményét törölték, mivel autójuk hátsó légterelőjénél a megengedett 85 milliméternél nagyobb volt a rés. A két versenyzőt így a rajtrács végére sorolták. A Szingapúri Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik.

2025. 10. 05. 7:00
Carlos Sainz is a kizárás áldozata lett Szingapúrban Fotó: FAZRY ISMAIL Forrás: POOL
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy meglepetéssel zárult a Forma–1-es Szingapúri Nagydíj időmérő edzése szombaton. A Mercedes pilótája, George Russell zárt az első helyén, ráadásul a második Max Verstappenre is csaknem két tizedet vert a brit pilóta. A vb-éllovas Oscar Piastri lett a harmadik, míg a másik Mclaren-versenyző, Lando Norrisnak az ötödik rajtkockával kellett beérnie. Az időmérő legnagyobb vesztese a két Williams-pilóta volt, mint utóbb kiderült. 

A Szingapúri Nagydíjon mindkét Williams a mezőny végéről indulhat
A Szingapúri Nagydíjon mindkét Williams a mezőny végéről indulhat (Fotó: NurPhoto/Robert Szaniszlo)

Szingapúri Nagydíj: őrült este, így változott a rajtsorrend

Az előző futamon harmadik Carlos Sainz a 13., míg csapattársa, Alexander Albon a 12. helyen zárt a szingapúri kvalifikáción, így egyikük sem jutott be a Q3-ba. A konstruktőri versenyen ötödik csapatnak nagy érvágás volt ez, de ekkor még nem sejtették, hogy a szombati bukdácsolás itt még nem ér véget.  

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szombat este hozta nyilvánosságra, hogy mindkét Williams-versenyzőt utólag kizárták az időmérőről. 

Miért zárták ki mindkét pilótát?

A közlemény szerint Sainz és Albon autóján is a hátsó szárny legfelső lapjával volt a gond, ugyanis a DRS aktiválása során a megengedett 85 milliméternél jobban kinyílt a szárny mindkét oldalán. A szabályok ilyen esetekben egyértelműek, ezért a Williams képviselői sok időt nem töltöttek az FIA-nál, ugyanis mindkét pilóta büntetése a diszkvalifikáció volt. 

Az FIA indoklásáról szóló dokumentumában leírja: bár a Williams részéről állították, hogy a saját előzetes méréseiken megfelelt a nyitható hátsó szárny, nem vonták kétségbe az FIA ellenőrzését és módszerét, így elfogadták, hogy az alkatrész nem felelt meg a műszaki előírásoknak. Albon így 19., míg Sainz a 20. helyről indulhat, de az sem lenne meglepő, ha újabb változtatásokat hajtana végre a Williams az autókon. Ebben az esetben a pilóták a bokszutcából indulhatnak .

A felügyelők még több esetet vizsgáltak, ugyanis a Q1 végén sárga zászló volt Pierre Gasly autójának meghibásodása miatt, ugyanakkor újabb büntetést nem osztottak ki. 

A vasárnapi futam magyar idő szerint 14 órakor kezdődik a szingapúri éjszakában. 

Forma–1-es Szingapúri Nagydíj, időmérő
 

Első sor:  

George Russell (brit, Mercedes)  

Max Verstappen (holland, Red Bull) 

Második sor: 

Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 

Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 

Harmadik sor: 

Lando Norris (brit, McLaren) 

Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 

Negyedik sor: 

Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 

Isack Hadjar (francia, RB) 

Ötödik sor: 

Oliver Bearman (brit, Haas) 

Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 

Hatodik sor: 

Nico Hülkenberg (német, Sauber) 

Liam Lawson (új-zélandi, RB) 

Hetedik sor: 

Cunoda Juki (japán, Red Bull) 

Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber) 

Nyolcadik sor: 

Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 

Franco Colapinto (argentin, Alpine) 

Kilencedik sor: 

Esteban Ocon (francia, Haas) 

Pierre Gasly (francia, Alpine) 

Tizedik sor: 

Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 

Carlos Sainz (spanyol, Williams) 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.