Nagy valószínűséggel az év második felében zárulhat le az a tranzakció, amelyben a Mol megszerzi a lengyel Lotos 417 töltőállomását, ez pedig a PKN Orlen és a Lotos fúziójának az Európai Bizottság általi engedélyezésétől függ – válaszolta a Magyar Nemzet érdeklődésére Ratatics Péter, a Mol fogyasztói szolgáltatásokért felelős ügyvezető igazgatója a szerdán bejelentett ügyletekkel kapcsolatban. Öt évig megtarthatják a Lotos márkanevet, de a terveik szerint a Mol logót használják majd. Amint a tranzakció lezárult, elkezdenek dolgozni az arculatváltáson.
A múlt vasárnap a Radio Zet lengyel kereskedelmi csatorna jelentette be hivatalosan meg nem erősített információját a felvásárlásról. Mint arról lapunk is beszámolt, a Lotos benzinkútjai egy részének eladása azzal függ össze, hogy a céget a tervek szerint átveszi a PKN Orlen lengyel üzemanyag- és energiaszolgáltató. Az átvétel engedélyezését ugyanis az Európai Bizottság a többi között ahhoz a feltételhez kötötte, hogy eladják a Lotos töltőállomásainak nyolcvan százalékát, valamint egy harmincszázalékos részesedést is a cég gdanski olajfinomítójában. A benzinkutakat a Mol-csoport, az olajfinomítóban való részesedést pedig a világ második legnagyobb olajtermelője, a szaúdi Saudi Aramco vásárolja meg. A Lotos hálózata mintegy hét-nyolcszázenzinkutat foglal magába, ezek ára egységenként átlagosan 1,5-2 millió dollár lehet. A Mol legutóbb tavaly augusztusban megerősítette, hogy a vállalat érdeklődik a lengyel kiskereskedelmi piac iránt.
A magyar energetikai vállalat vezetőjét arról is kérdeztük, vajon milyen kicsengése van most Lengyelországban – és általában a többi országban, ahová a Mol belépett – annak, hogy egy számukra külföldi vállalat stratégiai jelentőségű eszközöket vásárol fel.
– A Mol-csoport komoly kiskereskedelmi tapasztalattal lép be Lengyelországba, amely jóval többet jelent számunkra egy negyvenmilliós piacnál. Az akvizíció nemcsak a Mol és a PKN Orlen számára jelentős üzleti siker, de a vásárlók szempontjából is kiemelendő, hiszen olyan vállalatok jelennek meg új piaci szereplőként a két országban, amelyek dinamikusan fejlődnek, innovatívak és a változó fogyasztói igények legmagasabb szintű kielégítésére törekszenek. Ahhoz, hogy megértsük, mit hozhat a jövő, látnunk kell azt is, mit történt a múltban: