Második alkalommal indította el design LAB inkubációs programját a Magyar Divat- & Designügynökség (MDDÜ), az új termékek az idei év első negyedévére készültek el. A programnak köszönhetően hét gyártó-tervező páros kapott támogatást, hogy a gyártói tapasztalatot és a formatervezői kreativitást új termékfejlesztésben ötvözzék. A hat hónapos gyártási folyamatot követően kifejezetten innovatív, szériaérett termékek születtek – adta hírül az MDDÜ. Többek között újrahasznosítható alkatrészekből készült szobainas, banánlevél huzattal ellátott bútorcsalád, szénszál erősítésű kompozit asztal, sőt kortárs képzőművészeti ihletésű közületi ülőbútorok készültek el, amelyek nemcsak fenntarthatók, hanem hazai és nemzetközi piacon egyaránt versenyképesek lehetnek.
A design LAB inkubációs program elsődleges célja, hogy elősegítse a kollaborációk létrejöttét a szektor szereplői, a gyártók és a tervezők között, illetve erősítse és korszerűsítse a hazai gyártói hátteret.
A program nagy hangsúlyt fektet a gyártásfejlesztésre, az iparág versenyképességének növelésére és az ágazat exportjának ösztönzésére. A programra a gyártók és a tervezők egy közösen beadott pályamunkával jelentkezhettek, az együttműködések létrejöttét az MDDÜ most is egy kapcsolatépítő esemény, a Speed Dating megrendezésével segítette. A design LAB programjára 35 pályázat érkezett, a legtöbb munka fókuszában fenntartható dizájntermékek ötletei álltak. A szakmai zsűri döntése értelmében végezetül hét gyártó-tervező páros nyerte el a támogatási keretet, és kezdhették meg termékeik gyártását.
A tavalyi termékeket Budapesten és két nemzetközi dizájnvásáron is bemutattuk, ahol világosan láttuk, hogy elérik, sőt akár felül is múlják a külföldi versenytársak által nyújtott színvonalat. Büszkén állítjuk, hogy a tavalyi és az idei alkotások is egyértelműen erősítik Magyarország regionális dizájnipari pozícióját, és hozzájárulnak az országimázs erősítéséhez. A kreatívszektor nagy hozzáadott értéke mellett újszerű technológiáival példamutató értékű az innovációban és a fenntartható gazdaság megteremtésében. Úgy gondolom, hogy az elkészült több mint nyolcvan dizájntermék jól példázza ezt az elvet, és hűen tükrözi, milyen kreatívan tudnak gondolkozni magyar gyártóink és tervezőink