A jövő év még jobb lesz, mint a tavalyi volt, az orosz Vasúti Teherforgalmi Résztvevők Eurázsiai Uniója (ESP) előrejelzése szerint a folyamatos növekedés az állami támogatásnak és a hatalmas magánberuházásoknak tulajdoníthatók.
– A június megmutatta, a konténerforgalomnak minden esélye megvan arra, hogy elérje a 2021-es szintet, köszönhetően a piac gyors helyreállásának
– mondta Szergej Avsejkov, az ESP ügyvezető igazgatója. Áprilisban hat, májusban nyolc százalék körül alakult a vasútikonténer-szállítás piacának visszaesése. A júniusi teljesítmény azonban optimizmusra ad okot arra vonatkozóan, hogy 2022 második fele kiegyenlíti a kieső mennyiségeket és versenyképes teljesítménnyel zárja az évet – közölte a Railfreight.com.

– Az orosz Gazdaságfejlesztési Minisztérium május végi előrejelzése meglehetősen konzervatív volt: mi, konténergyártók nagyjából egyetértettünk vele, de most, júniusban érdemi növekedést tapasztaltunk. A júniusi visszaesés 2021-hez képest mindössze három százalék, és év végére a szállítás volumene összességében megközelíti majd a 2021-es évet. Jövőre pedig a konténerszállítás mindenképpen magasabb lesz, mint 2021-ben volt – tette hozzá Avseykov.
Az orosz konténerüzemeltetőknek nyújtott állami támogatás kulcsfontosságú volt a versenyképes piac megtartásához.
– Az orosz vasútikonténer-szállítási piac megbirkózik azzal a nyomással, amelyet a nemzetközi logisztikai szankciók okoztak
– mondta Avszejkov. Az állami támogatás mellett a magánberuházások is döntő szerepet játszanak. – A hatósági döntéseknek köszönhetően a megrendelés teljes mennyisége kilencvenezer konténer, és ezek kizárólag magánberuházások – mondta Avseykov.
Az ESP-t Oroszország legnagyobb konténerüzemeltetői, valamint a kikötői és terminál létesítmények tulajdonosai hozták létre. A szövetséghez tartozó társaságok birtokolják az Orosz Vasutak hálózatán közlekedtetett konténerszállító vagonok mintegy kilencven százalékát, valamint a szállítási és logisztikai központok összkapacitásának több mint nyolcvan százalékát.