Bánki Erik, az Országgyűlés Gazdasági bizottságának elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a hatékony fogyasztóvédelem pozitívan hat a gazdasági növekedésre is. Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke hangsúlyozta: „A nemzeti versenyhatóság kiemelt figyelmet fordít a sérülékenyebb fogyasztók védelmére, akik gyakran kerülnek a szabályozott tevékenységekkel kapcsolatos jogsértések célkeresztjébe.”
Nagy László, a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságának (SZTFH) elnöke azt mondta: „A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságánál 2021 óta azon dolgozunk, hogy a cselekvő állam részeként megvédjük a magyar fogyasztók érdekeit, erősítsük hazánk energiaszuverenitását és innovatívan fejlesszük a felügyeletünk alá tartozó területeket.”
A Gazdasági Versenyhivatal 2024 februárjában indította útjára a Magyar Compliance Akadémiát azzal a céllal, hogy a vállalati megfelelést elősegítve erősítse a piaci versenyt, a versenyképességet és a gazdasági teljesítményt. A konferenciasorozat első évada olyan témákat dolgozott fel, mint a megfelelés versenyképességben elfoglalt szerepe, a kartelljog hazai fejlődése és a kartellezők „jogvédelme”, illetve megvizsgálta a közigazgatási bíráskodás és a versenyjog kapcsolatát is.
A 2025. február 4-i „Szabályozott tevékenységek és fogyasztóvédelem a magyar emberek szolgálatában” címmel megrendezett konferenciáját Bánki Erik, az Országgyűlés Gazdasági bizottságának elnöke nyitotta meg, aki hangsúlyozta: „A fogyasztóvédelem egy olyan eszköz, amely biztosítja, hogy a magyar emberek – legyenek fiatalok vagy idősek, vidéken vagy városban élők – tisztességes bánásmódban részesüljenek a piacon. Egy erős fogyasztóvédelmi rendszer védi a vásárlókat a félrevezető reklámoktól, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatoktól, a silány minőségű termékektől és a méltánytalan szerződési feltételektől.”
Hozzátette: „A vásárlói bizalom kulcsfontosságú, hiszen, ha az emberek úgy érzik, hogy jogaik nincsenek megfelelően védve, kevesebbet költenek, ami negatívan hathat a gazdasági növekedésre. A fogyasztóvédelmi szabályozás hatékonysága közvetlen kapcsolatban áll a fogyasztók gazdasági aktivitásával, mely szerint az erős fogyasztóvédelmi intézkedések akár 5-7 százalékkal is növelhetik a lakossági fogyasztást hosszú távon” – világított rá Bánki Erik.