Fáj az Amazonnak és a Walmartnak is
Az USA és India közti kereskedelmi tárgyalások lényeges pontja lehet két amerikai nagyvállalat, az Amazon és a Walmart elleni korlátozó fellépés is. Az indiai kormány ugyanis e hónap elején új rendelkezéseket hozott, amelyek megtiltják a globális kiskereskedelmi láncoknak, hogy kihasználva gazdasági erőfölényüket, lenyomják az árakat Indiában. Az Amazon korábban ígéretet tett arra, hogy több mint ötmilliárd dollárt fektet indiai érdekeltsége fejlesztésébe, a Walmart pedig tavaly 16 milliárd dollárért megvásárolta India legnagyobb online bolthálózatát, a Flipkartot. Mindkét társaság hevesen tiltakozott a rendelet ellen, több időt kérve a felkészülésre, ám a kormány hajthatatlan maradt a helyi üzlettulajdonosok nem kis nyomásának hatására. Az amerikai kormány már régóta nyíltan lobbizik az újdelhi kormánynál az Amazont és a Walmartot sújtó e-kereskedelmi szabályok lazítása érdekében. Az amerikai–indiai stratégiai partnerségi fórum regresszívnek nevezte az új kereskedelempolitikát, míg az amerikai–indiai üzleti tanács annak online kereskedelmet visszavető káros hatásaira hívta fel a figyelmet – idézi fel a CNN. A digitális fizetések korlátozása viszont már a kártyatársaságokat is érzékenyen érinti, a Facebook és a Google pedig nem örül annak, hogy az indiai felhasználók adatait Indiában kell tárolni.