Az N700S lajstromjelű szupervonat július 1-jén állt szolgálatba a Tokaido Sinkanszen-vonalon, a tokiói főpályaudvar és Oszaka között – adott hírt a CNN amerikai televíziós hírportál. A szuperexpressz csúcssebessége 360 kilométer óránként, ezt az új rekordot tavalyi tesztfutásakor érte el. Utazósebessége azonban a mindennapi közlekedésben 285 kilométer per óránál nem lehet nagyobb. Tizenhárom éve az új modell az első, amely a Közép-japán Vasutak üzemeltetésében kiegészíti a Tokaido Sinkanszen-vonalon közlekedő régebbi expresszeket. Indítását eredetileg az idei tokiói nyári olimpiára időzítették, ám a játékokat a koronavírus-járvány miatt 2021-re halasztották. A vonalat eredetileg 1964-ben nyitották meg Tokió és Oszaka között, ugyancsak az akkori olimpiai játékokra időzítve. Ez volt a világ első nagy sebességű vasúti járata.
Az új szerelvény külső kinézete nem különbözik sokban a régebbi N700-as modellektől: kicsit szögletesebb és nyújtottabb az orra és karcsúbb az első fényszóró kiképezése. Belül viszont az ülések a korábbiaknál még hátrább hajthatók, nagyobb kényelmet nyújtva a távolsági járatokon. Ezen felül mindegyik ülésnek saját áramforrása van. A belső megvilágítás lágyabb lett, így ellazulásra alkalmasabb környezetet kínál. A csomagtartókat minden állomásnál kigyulladó jelzőfénnyel látták el, ezzel emlékeztetik a kiszálló utasokat a csomagok kivételére. A szabványosnál nagyobb méretű poggyász elhelyezésére is van lehetőség, ezt azonban előre igényelni kell. Az új szerelvény gördülése és sokkal lágyabb és csendesebb az új felfüggesztési rendszernek köszönhetően.
A kényelem mellett a tervezők a biztonságnak is nagy figyelmet szenteltek. A vonatot továbbfejlesztett automata fékszabályozó rendszerrel látták el, amely veszély esetén gyorsabb megállást tesz lehetővé. Felszereltek egy lítium-ion akkumulátorral működő önmeghajtási rendszert is. Ennek jóvoltából áramkimaradás esetén a vonat csökkentett sebességgel rövidebb távra tovább tudja vinni az utasokat biztonságos helyre, amennyiben kockázatos környezeteben szűnne meg a szerelvény energiaellátása – például hídon vagy alagútban, esetleg földrengés alatt. A vagonokban az eddigi kettőről hatra növelték a biztonsági kamerák számát is.