2019 novemberében viharos időben futott zátonyra a Moldova zászlaja alatt hajózó Delfi tankerhajó Odessza közelében. Az ügy már az első napoktól különös fordulatokat vett: a tulajdonos megtiltotta a háromfős személyzetnek, hogy elhagyja a fedélzetet, de a mentőhajók sokáig meg sem tudták közelíteni a helyszínt az erős vihar miatt. A moldáv tengeri hatóságok pedig arról adtak hírt, hogy a hajónak nem volt engedélye az ország lobogója alatt hajózni. A tanker végül a helyi strandra sodródott, majd az oldalára fordult. A tulajdonos azt állította, hogy a hajón nincs olyan teherszállítmány, amely veszélyt jelentene a környezetre nézve. Kiderült, hogy mégis: másnap a hatóságok a megengedett kőolaj-koncentráció 157-szeresét mérték a tankerhajó körül. Az ukrán törvény értelmében a tulajdonosnak joga volt ahhoz, hogy saját költségén távolítsa el a zátonyra futott hajót a partoktól. Az elmúlt hónapok alatt többször próbálkozott vele, mindhiába. A tankert legutóbb pénteken próbálták vontatóhajók segítségével a gerincére állítani, de a drótkábelek nem bírták a terhelést.
Szijjártó Péter: Budapest Európa legbiztonságosabb városai között
Magyarország és benne Budapest biztonsága egész kivételes Európában.