A járvány első hulláma idején a légitársaságok arra koncentráltak, hogyan tudják saját túlélésüket garantálni: a vállalat jövőjét és az alkalmazottak munkahelyét. Az utasokért folytatott verseny ekkor még háttérbe szorult, mert az ismeretlen vírustól tartva a legtöbb ország szinte azonnal elrendelte a kijárási korlátozást és a határok lezárását. Tavasszal csak a diplomáciai, üzleti és a családegyesítést célzó utazásokkal tudtak a légitársaságok stabilan kalkulálni, amelyek a töredékét jelentették a korábbi forgalmuknak. A megoldás érdekében a vállalatok a klasszikus módszerekhez nyúlhattak: az állami támogatás különböző formáihoz és a személyi állomány részleges leépítéséhez. Tették ezt abban a reményben, hogy a vírus nyárra, kora őszre eltűnik, és a szektor magától újra erőre kap.
Majd a nyári „nyitásban” nem csak a légi közlekedés pezsdült fel, a vírus terjedése is felgyorsult. A második hullám kezdetével azonban a gazdaság működtetéséért felelős kormányok már húzódoztak a teljes lezárástól, ahogy a bezártságba beleunt magánemberek is. A légitársaságok elemzői ezért egy újonnan beazonosított célcsoport meghódítását javasolták: a négy fal közé és az országhatárok mögé kényszerült utasokét, akik „repülési elvonási tünetektől” szenvednek.
A légitársaságok gyorsan reagáltak: innovatív ajánlatokkal léptek be az újonnan kiszemelt piaci szegmensbe.
Az Air Canada például szeptember végéig korlátlan belföldi utazásra jogosító bérletet kínált kanadai utasainak. A bérletek egy, két vagy három hónapos időtartamra szóltak repülőjáratain. A szolgáltatás népszerűségét növelte, hogy a bérlettulajdonosok számára a foglalás rugalmas volt: akár az indulás előtt egy órával is jelezhették az utazási szándékot.
Az ausztrál Qantas légitársaság a légi közlekedés történetében leggyorsabban megtöltött járatát hirdette meg októberre a „Repülőút a semmibe” mottóval.
A jegyek tíz perc alatt elfogytak. A „Repülőút a semmibe” egy hétórás járat, a gép Sydney repteréről szállt fel, és ugyanoda érkezett vissza. A levegőben töltött idő alatt az utasok különlegesen alacsony, 1220 méteres magasságból csodálhatták meg Ausztrália tájait az óriás utasszállító gép fedélzetéről. A repülőjegyek ára 127 ezer és 608 ezer forintnak megfelelő ausztrál dollár között mozgott. A hatalmas sikerre való tekintettel a Qantas további „út a semmibe” járatokat indít, sőt távol-keleti légitársaságok is átvették az ötletet, és rendszeres járatokat indítanak.