Óriásit kaszált az Alibaba a szinglik napján

Úgy tűnik, magához tért a kínai gazdaság a koronavírus-járványból.

Mártonffy Attila
2020. 11. 12. 9:48
A logo of Alibaba Group is seen at the company's headquarters in Hangzhou
A logo of Alibaba Group is seen at the company's headquarters in Hangzhou, Zhejiang province, China, November 18, 2019. REUTERS/Aly Song - RC2ODD93GGMK Fotó: Aly Song
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap estére az Alibaba kínai e-kereskedelmi óriáscég hagyományos novemberi szinglik napján tartott vásárának rendelésállománya meghaladta a hetvenmilliárd dollárt – jelentette a hangcsoui központú társaság. A koronavírus-járvány utáni lazulás vásárlási őrületében fogyasztók milliói csaptak le a cég platformjain értékesített mintegy tizenhatmillió kedvezményes árú termékre. A világ magányosainak dedikált idei négynapos szupervásár bruttó termékértékesítési volumenben (GMV) meghaladta az amerikaiak által kitalált fekete péntek és a kiberhétfő diszkontakcióinak forgalmát, valamint hússzorosan múlta felül az Amazon múlt havi globális Prime Day akciójának bevételét. Szakértők a jelenséget a kínai gazdaság Covid–19-világjárvány utáni magához térése jeleként értékelik.

– A Covid–19 miatt sok kínai nem tud külföldre utazni, s ez lényegében az online vásárlást ösztönzi

– mondta Liu Po (Liu Bo), az Alibaba csoport alelnöke. A Reuters brit hírügynökség szerint a szédületes bevétel némileg kárpótolja a céget azért, hogy a múlt héten a kínai tőzsdefelügyeleti hatóság megakadályozta az Alibaba pénzügyi-elszámolási leányvállalatának, az Ant (Hangya) csoportnak a tőzsdére vitelét, aminek következtében az anyacég piaci értéke tíz százalékkal zuhant.

Az Alibaba egyébként nem kapkodta el a nagy akciót, már az év elején elkezdte a platformjain értékesített, kevéssé ismert márkák promócióját. A diszkontértékesítés első hulláma azonban csak november 1-jén kezdődött és 3-áig tartott, a teljes kedvezményes vásár viszont tegnap ért véget. A 2009-ben indított, sztárok élő fellépésével tarkított szinglinapi vásár eleinte csak egy napig tartott, s tavaly 38,4 milliárd dollárt hozott a konyhára. Idén a gálaműsorban Kate Perry lépett fel élőben, de csak online közvetített adásban.

Élénk volt a luxuscikkek iránti kereslet is a globális váráson, mivel a járvány miatt a jól szituált kínaiak nem kereshették fel személyesen kedvenc külföldi bevásárlóhelyeiket. Az ilyen jellegű cikkeket áruló 340 társaság – köztük az Apple, a L’Oréal és a Huawei – bevétele egyenként meghaladta a százmillió jüant (1 dollár=6,6 jüan), tizenhárom luxusmárka tulajdonosa pedig több mint egymilliárd jüant kasszírozott. Egy a szinglinapi vásár költéseiről a Sina Entertainmant által elvégzett felmérés szerint a 191 ezer válaszadónak mindössze négy százaléka költött tízezer jüan felett, 43 százalékuk viszont nem volt hajlandó ezer jüannál többet kiadni, pedig az Alibaba hangcsoui főhadiszállása mellett épületben éjjel-nappal nyomták a promóciós videókat. Ám nem csak az Alibaba tett ki magáért, a riválisok – a JD.com, a Pintutuo, valamint a TikTok helyi kínai a változata, a Tuojin – is ringbe léptek. A JD.com például november 1-jétől ma délutánig számára rekordösszegű 243 milliárd jüant söpört be.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.