Tegnap estére az Alibaba kínai e-kereskedelmi óriáscég hagyományos novemberi szinglik napján tartott vásárának rendelésállománya meghaladta a hetvenmilliárd dollárt – jelentette a hangcsoui központú társaság. A koronavírus-járvány utáni lazulás vásárlási őrületében fogyasztók milliói csaptak le a cég platformjain értékesített mintegy tizenhatmillió kedvezményes árú termékre. A világ magányosainak dedikált idei négynapos szupervásár bruttó termékértékesítési volumenben (GMV) meghaladta az amerikaiak által kitalált fekete péntek és a kiberhétfő diszkontakcióinak forgalmát, valamint hússzorosan múlta felül az Amazon múlt havi globális Prime Day akciójának bevételét. Szakértők a jelenséget a kínai gazdaság Covid–19-világjárvány utáni magához térése jeleként értékelik.
Szijjártó Péter: Egymás mellett épülnek a német autó- és a kínai akkumulátorgyárak Magyarországon
Működik a gazdasági semlegesség stratégiája.