Helyi irodát követel Moszkva a techcégektől

A vállalatoknak mintegy egy hónapjuk van arra, hogy megfeleljenek az új orosz törvény előírásainak.

Mártonffy Attila
2021. 11. 24. 6:04
ZUCKERBERG, Mark
Sausalito, 2021. oktber 29. Mark Zuckerberg, a Facebook internetes kzssgi portl trsalaptja s vezrigazgatja 2021. oktber 28-n bejelenti, hogy a Facebook j neve Meta lesz. Zuckerberg szerint a Facebook mrkanv jelenleg egy termkhez, a kzssgi oldalhoz kapcsoldik, de remli, hogy idvel "egy metaverzumot mkdtet cgnek" tekintik majd ket az emberek. MTI/AP/Eric Risberg Fotó: Eric Risberg
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az orosz médiafelügyeleti hatóság arra kötelezett tizenhárom külföldi technológiai óriáscéget – köztük a Google-t, az Apple-t, a Twittert és Mark Zuckerberg új cégét, a Meta Platformsot –, hogy még az év vége előtt hozzanak létre leányvállalatot vagy nyissanak képviseleti irodát, ha továbbra is folytatni akarják hirdetési tevékenységüket az országban. A vállalatoknak mintegy egy hónapjuk van arra, hogy megfeleljenek az új orosz törvény előírásainak, amelyek értelmében hivatalos kommunikációs csatornákat kell létesíteniük a helyi hatóságokkal, valamint visszacsatolási lehetőséget kell biztosítaniuk a helyi felhasználóknak. 

A még júliusban elfogadott jogszabály arról is rendelkezik, hogy a napi körülbelül félmillió felhasználót kiszolgáló technológiai vállalatoknak regisztrálniuk kell magukat a Roszkomnadzor médiafelügyeleti hatóságnál, továbbá speciális, integrált hozzáférést kell biztosítaniuk weboldalaikhoz. Moszkvában hétfőn tették közzé a kötelezett vállalatok listáját – a már említettek mellett szerepel rajta a svéd Spotify videostreaming-platform, a kínai TikTok videómegosztó alkalmazás, továbbá a Zoom, a Discord és a Telegram. 

Amennyiben a társaságok nem tesznek eleget az előírásnak az év végéig, kitilthatják őket az orosz hirdetési piacról. 

A Roszkomnadzor egyébként már többször is megbírságolt külföldi technológiai cégeket engedetlenségük miatt.

November elején például hetet állítottak a szőnyeg szélére, köztük a Twittert, a Facebookot és a Google-t – e három vállalat együttesen 2,6 milliárd dollár büntetést kapott, amiért felszólításra nem távolítottak el tiltott tartalmakat, többek között drogfogyasztásra buzdító felhívást. Azonban nemcsak külföldi társaságok, orosz cégek is számolhatnak a hatósági szigorral. Hasonló okok miatt 56 ezer, illetve 42 ezer dollárt kellett fizetnie az Adnoklassznyiki és a Vkontaktye közösségi oldalaknak is. Amikor a Roszkomnadzor tiltott tartalmat fedez fel az interneten, törlési felszólítást küld az érintett cégnek. Ha a vállalat nem teljesíti a követelést, tetemes bírságot kaphat, de – a jogsértés súlyától függően – akár be is tilthatják a tevékenységét.

Bortókép: Mark Zuckerberg, a Facebook internetes közösségi portál társalapítója és vezérigazgatója 2021. október 28-n bejelenti, hogy a Facebook új neve Meta lesz (Fotó: MTI/AP/Eric Risberg)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.