Megnyitották a Horvátország számára stratégiai fontosságú Peljesac hidat, amely a szárazföld és a Peljesac-félsziget között ível át Bosznia-Hercegovina tengerpartjának elkerülésével, és amelynek megépítése ellen Szarajevó többször is szót emelt. A megnyitón Andrej Plenkovic horvát miniszterelnök történelminek nevezte ezt a napot. Kijelentette:
Újra egyesült két horvát terület, ez óriási jelentőségű esemény az ország számára.
Hozzátette: a híd számos eddig fennálló idegenforgalmi, gazdaság, közlekedési és ellátási gondot megold. A horvát kormányfő szerint ez egy állami, stratégiai és összhorvát projekt volt, amelyet sikerült megvalósítani, és erre mindenki büszke lehet.
Zoran Milanovic államfő arról beszélt, hogy a hidat nem valaki ellen, és természetesen nem Bosznia ellen építették, hanem azért, hogy az embereket szolgálja.
A híd 55 méter magasságban ível át a tengeröböl felett 2,4 kilométeren át, és így a boszniai tengerpartot kikerülve teremti meg az összeköttetést a Horvátországhoz tartozó Adria-parti területek között.
A Komarna és Bijesta térségében megépített híddal a két horvát országrész 300 év után egyesült újra. A híd építéséről négy évvel ezelőtt állapodott meg Zágráb a kínai China Road and Bridge Corporation vállalattal. A stratégiai fontosságú, kiemelt projekt összértéke 525 millió euró (mintegy 209,5 milliárd forint) volt, a kivitelezést 357 millió euróval támogatta az Európai Unió – írta meg az MTI.
Bosznia-Hercegovina többször is szót emelt a híd megépítése ellen, mert Szarajevó szerint felépítésével ellehetetlenítik az egyetlen tengerparti boszniai város, Neum idegenforgalmát.
Bosznia-Hercegovina egy mindössze néhány kilométer széles partszakasszal rendelkezik a Peljesac-félszigettel szemben, és ez a rövid partszakasz mindkét oldalán Horvátországgal határos. Szarajevó így azt szorgalmazta, hogy a Neumi-öbölből egy 70 kilométer hosszúságú tengeri folyosón át nyílt kijárata legyen a nemzetközi vizekre, hogy hajói ne csak horvát területi vizeken keresztül tehessék meg ezt az utat. Horvátország viszont amellett érvelt, hogy a boszniai tengerpartot elkerülő, közvetlen közúti összeköttetést alakíthasson ki délebbi tengerparti földsávjával, és hidat építhessen a Peljesac-félszigetre, hogy az oda vagy Dubrovnikba utazóknak ne kelljen két horvát-boszniai határon is áthaladniuk.