A Kmart az egyik legjövedelmezőbb diszkontáruház Ausztráliában, több mint háromszáz üzlettel. A napokban a polcokra került egy vitatott karácsonyi táska, amelynek a felirata óriási botrányt okozott. Az üzletlánc vicces szójátékkal akarta reklámozni a zsákot, ezért a „ham”, azaz a „sonka” szót összemosták a „christmas”, azaz „karácsony” szóval. Arcpirító megoldásként a „Ham-mas” szójáték jött ki, ami az izraeli–palesztin háború árnyékában egyáltalán nem olyan vicces, mint amilyennek szánhatták az üzletlánc marketingesei. Az emberek fejében joggal vetődött fel a kérdés, hogy a munkatársak miért engedték egyáltalán forgalomba hozni a terméket.
Az Ausztrál Zsidó Szövetség ugyan elismerte, hogy a szlogent az áruházlánc szójátéknak szánhatta, de azt állította, hogy a termék félresikerült. A szövetség a panasztevése után egy órával frissítést adott ki a fejleményekről, amiben jelezték: az üzletlánc vezetése megkereste őket, hogy a körülbelül 1500 forintnak megfelelő összegért árult táskát kivonják a forgalomból.
Az üzletlánc fenntartójának egy szóvivője, elismerve az eset helytelenségét, úgy fogalmazott, hogy ezúttal tévedtek, és fenntartás nélkül elnézést kérnek.
Borítókép: Az áldozatokra emlékezők égő mécsesekből formázott Dávid-csillaga a berlini Brandenburgi kapu előtt 2023. november 7-én (Fotó: MTI/EPA/Clemens Bilan)