Elég volt: a Jack Daniel's befejezi a woke-programot

Bojkottól tartva az alkoholgyártó felhagy a kisebbségek előnyben részesítésével. A Jack Daniel's nem szeretne többé olyan munkaadó lenni, ahol különösen a fehér férfiak érezték magukat diszkriminálva.

Forrás: Junge Freiheit2024. 08. 27. 9:52
A Jack Daniel's Single Barrel Collection 2016. december 7-én Washingtonban.
A Jack Daniel's Single Barrel Collection 2016. december 7-én Washingtonban. Fotó: Larry French Forrás: Getty Images/AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az amerikai Brown-Forman alkoholgyártó vállalat bejelentette alkalmazottai számára, hogy megszünteti a sokszínűség, egyenlőség és befogadás (DEI) programját. A többek között a Jack Daniel's whiskey márkát forgalmazó vállalat ezzel véget vet a fehér alkalmazottakkal szembeni diszkriminációnak, írja a Junge Freiheit.

A cég indoklása szerint: „A világ fejlődött, üzletágunk valamint a jogi és egyéb környezet drámaian megváltozott, különösen az Egyesült Államokban”. 

Az LMBTQ-lobbi a fordulatra bojkottra való felhívással reagált.

A Brown-Formannál korábban az volt a helyzet, hogy a megüresedett állásokat az állítólagosan diszkriminált csoportok tagjainak, például homoszexuálisoknak, transzszexuálisoknak, feketéknek, fogyatékkal élőknek és nőknek kellett betölteniük, mielőtt egy fehér ember esélyt kapott volna. Ez főként a fehér, heteroszexuális férfiakat érintette hátrányosan.

A Kentucky állambeli Jack Daniel's gyártója azt is bejelentette, hogy nem vesz részt többé a „Human Rights Campaign” LMBTQI szervezet „Corporate Equality Index”-ében. A lobbicsoport így teszteli, hogyan bánnak a vállalatok a queer emberekkel. A kisebbségek előnyben részesítését különösen az amerikai konzervatívok bírálták.

A Harley-Davidson logó látható a lengyelországi krakkói üzlet közelében 2024. január 24-én.
A Harley-Davidson logó látható a lengyelországi krakkói üzlet közelében 2024. január 24-én (Fotó: NurPhoto/AFP/Jakub Porzycki)

Az amerikai vállalat ezzel a motorkerékpár-gyártó Harley-Davidson nyomdokaiba lép, amely néhány napja szüntette be hasonló programjait. A DEI kampányt itt is rosszallta a túlnyomórészt konzervatív ügyfélkör.

A „Go woke, go broke” szlogen először a „Bud Light” sört sújtotta tavaly. Miután a nagynevű sörmárka transz személyt alkalmazott influenszerként, a vásárlók körében olyan hatalmas felháborodás okozott, hogy az italokat a szupermarketekben egyszerűen kiöntötték.

Borítókép: A Jack Daniel's Single Barrel Collection 2016. december 7-én Washingtonban (Fotó:Getty Images/AFP/Larry French)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.