Tizenegy éve nem találnak megoldást a szakemberek a légi közlekedés történetének talán legnagyobb rejtélyére. 2014. március 8-án hajnalban tűnt el az irányítók radarjáról a maláj légitársaság MH370 jelű járata.

Pedig az út rutinszerűen indult. A gép valamivel éjfél után szállt fel Malajzia fővárosában, Kuala Lumpurban, és helyi idő szerint reggel fél hétkor kellett volna landolnia Pekingben. A repülés első szűk negyven perce teljesen eseménytelen volt. A géppel az utolsó kapcsolat az volt, amikor Zaharie Ahmad Shah pilóta nyugtázta, hogy a maláj légiirányítás frekvenciaváltásra szólította fel, azonban a vietnámi irányítóknál már nem jelentkezett be. Utóbbiak hamarosan észlelték, hogy a gép bejelentkezése elmaradt, és az összes környező ország irányítása megpróbált kapcsolatba lépni az MH370-nel, azonban hiába.
Az eltűnt gép ügyében megkezdődött a vizsgálat, amelyet a maláj hatóságok vezettek, de Ausztrália, Kína, Franciaország, Szingapúr, az Egyesült Államok, Indonézia és Nagy-Britannia képviselői is részt vettek benne. Kiderült, hogy az utolsó bejelentkezés után két perccel a transzponder jel megszűnt, így a civil radarokról eltűnt a gép jele, a maláj katonai radar azonban egy ideig még követni tudta, és adatai szerint a gép balra fordult, átszelte a Maláj-félszigetet, és az Andamán-tenger felett repült. Az Inmarsat műholdas cég az általa kinyert adatok alapján egy néhány száz kilométer széles folyosót azonosított a roncs lehetséges helyeként.
Hamarosan megkezdődött a nagyszabású keresési művelet, amely a Dél-kínai-tengerre és a Sziámi-öbölre összpontosult. Amikor azonban kiderült, hogy a gép nyugat felé fordult, a kutatás a Malaka-szorosban és az Andamán-tengeren folytatódott. A műholdas kommunikáció elemzése alapján a keresési terület ismét megváltozott, az Indiai-óceán déli részére került át.
2014. március 24-én a maláj miniszterelnök bejelentette, hogy az MH370-es járat az Indiai-óceán déli részén zuhant le, túlélők pedig nincsenek.
A kutatás során több mint 120 ezer négyzetkilométernyi területet vizsgáltak át, mind a vízfelszínen, mint a tengerfenéken, de a gép roncsát nem találták meg. Előkerültek ugyanakkor olyan roncsdarabok, amelyek közül a 2015. július 29-én a Franciaországhoz tartozó Reunion szigetén talált csűrőfékszárnyról hivatalosan is bejelentették, hogy az MH370 része volt. 2016 márciusának elején pedig Mozambik partjainál mosott partra a tenger két roncsdarabot, amelyekről szintén bebizonyosodott, hogy az eltűnt gép részei.