– A napokban filmbéli partnere, Szőke Abigél úgy fogalmazott, hogy ön nemcsak a szerepében, de a magánéletben is introvertált alkat. Valóban zárkózott személyiség?
– Nem hiszem, hogy mindig az lennék, de Abigél ezt az oldalamat ismeri, hiszen mi elsősorban munkahelyzetekben találkoztunk. A martfűi rémben is együtt dolgoztunk, ahol zárkózott és nagyon belső életet élő, bonyolult embert, magát a kéjgyilkost kellett megjelenítenem. Ezekben a forgatási helyzetekben, nyilván ez az oldalam jött ki jobban. Nem azt mondom, hogy végig benne kell lenni a szerepben, de egy forgatási nap alatt nehéz elengedni a karaktert. Szóval Abigél ezért is inkább erről az oldalamról ismert meg engem, későn kezdtünk el fesztelenebbül kommunikálni.
– Abban majd mindenki egyetért, hogy ritka partneri összhang az önöké, amely el is viszi a filmet…
– Mivel erre a két emberre épül az Akik maradtak, lényeges, hogy legyen a két ember között kémia, ahogy azt mondani szokták. Nagyon jó visszajelzések érkeztek a filmről itthonról is, és hogy ebből végül mozifilm lett, annak külön örültünk. Aki nem filmezéssel foglalkozik, nehezen tudja elképzelni, mennyire nehéz és kényes helyzetek alakulnak egy ilyen intim kapcsolatban. Egy olyan szituációban, amikor Abigél az érettségi környékén volt, az egész stábnak nagyon nagy odafigyeléssel kellett kezelni a jelenlétét. Így nekem is.

– Mintha az utóbbi években találnák meg filmes felkérések, jól látom ezt?
– Lehet így mondani, bár az első nagyobb filmes munkám, Vranik Roland Fekete kefe (2005) című egész estés játékfilmje volt, amely a Magyar Filmszemle fődíjas filmje lett. Négyen voltunk főszereplők. Nagyon szép kört futott ez a munka. Mégis úgy alakult, hogy három-négy évente találnak meg nagyobb szerepek. És közben kisebb, de fontos szerepek is érkeznek: nemrég Enyedi Ildikó A feleségem története című filmjében egy kis szerepet játszottam. A színház nekem az alap, és amellett kell vagy lehet filmezni is.
– Még az egyetemi évei alatt nagyon erős, karakteres csapatba került: Bodó Viktor társulatában az Attack című darab főszereplőjeként ismerte meg a közönség. Mennyire meghatározó a szakmai életében Bodó Viktor műhelye?