Jelentősen megváltozott az Operettszínház működése. Nem fogadunk színházlátogatókat, és elmaradnak az előadásaink is, de a házban nem állt meg az élet – mondta az Országút folyóiratnak adott interjújában Kiss-B. Atilla. A Budapesti Operettszínház főigazgatója szerint dolgoznak, hiszen a művészeknek formában kell tartaniuk magukat – írja az Origo.
– A műszaki stábnak is találunk feladatokat, sor kerül mindarra, ami „békeidőben„ elmaradt: leltározások és karbantartások folynak, reflektorokat, hangerősítő rendszereket, alkatrészeket cserélünk, varrónőink, szabóink maszkokat varrnak, és nem utolsósorban olyan művészi tartalmakat készítünk otthonról, amelyeket online felületeinken közzéteszünk – mondta a főigazgató.
A Facebookon láthatók a művészek produkciói
A művészi munka folyamatossága kapcsán Kiss-B. Attila kifejtette, hogy az énekes és hangszeres művészek többnyire otthonukban gyakorolnak, a karigazgató kapcsolatban áll az énekkar tagjaival, a fő-zeneigazgató pedig a zenekarral.
A főigazgató hozzátette, hogy a Facebook-oldalukon már láthatók is az ebből született összeállításaik, mások mellett a zenekari művészek produkciói.
– Klarinétkvartettünk még hangszert is váltott, szaxofonon játszottak a könnyedebb hangulat megteremtése érdekében. Énekkari művészeink a cappella műveket hoznak létre úgy, hogy mindegyikük külön-külön, egyenként énekli fel a szólamát otthon. Énekeseink, színészeink pedig a zenekar által elkészített zenei alapokra énekelnek dalokat, áriákat, duetteket – mondta Kiss-B. Atilla.
Az operett is komoly műfaj, ha igényesen nyúlunk hozzá
A 2019. februári megválasztása óta eltelt időszakkal kapcsoltban Kiss-B. Atilla azt mondta, hogy a színháznak nagyszerű éve volt.
Februártól februárig az Operettszínház több mint hatszázhatvan, javarészt telt házas előadást játszott székhelyén, vendégjátékai alkalmával, szabadtéri helyszíneken és külföldön. Gyönyörű bemutatók születtek, a régi előadásokat pedig felújítottuk.
Arra a kérdésre, hogy miért érezte úgy, hogy a széles körben elismert életúttal a háta mögött operettigazgató akar lenni, Kiss-B. Atilla azt válaszolta, hogy belső indíttatást érzett arra, hogy odafigyeljen az Operettszínházra és az operett műfajára.