A magyar képzőművészeti örökségnek kevés ismertebb rossz példája van Mednyánszky László báróénál és Csontváry Kosztka Tivadarénál. Előbbi, ha egy műterme alkotásaival zsúfolásig telt, bezárta és másikat bérelt. Nem tudni, otthagyott-ottfelejtett munkái közül mennyi kallódott el, illetve vált az enyészet áldozatává. Utóbbi életműve csupán azért nem semmisült meg, mert Gerlóczy Gedeon építész néhány fuvarostól megvásárolta. A kocsisok ponyvának akarták fölszabni, Gerlóczy ráígért, így sikerült Csontváry negyvenkét képéhez hozzájutnia. Örököseitől is vásárolt, akik a hagyatékot fillérekért akarták elkótyavetyélni. Az újító mérnök barokk-eklektikus korszaka után modernista házakat tervezett, köztük a Napraforgó utca egyik Bauhaus-épületét, harmadmagával az OTI baleseti kórházát, a Madách Kamaraszínházat és másokkal közösen a Nemzeti Sportcsarnokot. A művészettörténet épületei mellett maradandónak tekinti a Csontváry-hagyaték megmentését és majd fél évszázados gondozását is.
„Szeretném jó zenére nevelni és tanítani a társadalmat” – Laposa Julcsi missziója
Népzenei inspirációk Muravidéktől Párizsig.