1972. szeptember 1-jén vettek fel a Magyar Állami Népi Együttes kórusába. Első találkozásom a társulattal nagyban befolyásolta későbbi választásomat. 1957-ben Szegeden laktunk, s az augusztus 20-i „alkotmánynapi” népünnepélyen, a városháza előtti téren – a Kállai kettőssel – léptek fel. Öt és félévesen bámultam a förgeteget, a bemutató lenyűgözött. Csak egy későbbi katartikus élményemmel tudom összevetni, amikor 1961-ben Bartók A Kékszakállú herceg vára című operáját láttam a nagy hírű szegedi opera szólistáival. Az együttes fellépéseit, a Jeles napokat, a Hétszínvirágot, a Muzsikáló tájakat, később a Szegedi Szabadtéri Játékokon kísértem figyelemmel, s nem felejtem el, amikor egy néptánctalálkozón, Rábai Miklós mögött ültem, akit mindenki rajongva tisztelt és szeretett. Egykor a művészt egy ország hordta a tenyerén, ma már jószerével azt sem tudják, ki volt.

Fotó: Lisztes László archívuma
Bekerülésem az együttesbe két szón múlott: „Miért ne?” 1972 tavaszán édesanyám elém tett egy újsághirdetést, ami szerint a Magyar Állami Népi Együttes énekkara felvételt hirdetett, s megkérdezte, „Nem akarod fiam megpróbálni?”. Ekkora már elvégeztem a konzervatóriumot, és kerestem a helyemet a világban, s így született a lakonikus válasz.
A „Szegény vagyok, szegénynek születtem” kezdetű – a Háry Jánosból is ismert Kodály gyűjtésű – népdallal mutatkoztam be, a felvételi bizottságban Pászti Miklós, Hegyi Imre és Rupnik Zsuzsanna asszisztens ült. Valami azt súgta, hogy sikerült. Nagyon hamar a mély vízbe dobtak, a kezdés harmadik napján a Mátyás-templomban, Haydn A teremtés című oratóriumában debütáltam. Az együttest és a magyar tűzoltóság égisze alatt működő, korhű hangszerekkel fellépő zenekart Mossóczy Vilmos vezényelte, és a Magyar Rádió is közvetítette az előadást. Ez a koncert nemcsak nekem jelentett sokat, hűen tükrözte az énekkar igényes repertoárját és szerteágazó működési területét is.

Fotó: Lisztes László archívuma
A kórus túl volt már egy nagy fiatalításon. A korábbi hatvan-hatvanöt fővel szemben, negyvennyolc fővel dolgoztak. Sajnálattal jegyzem meg, hogy ereje teljében lévő, idősebb kollégáktól vettek búcsút, sokan az Operaházban, az Operettszínházban és a Rádiókórusban folytatták pályájukat. Számos neves szólista került ki az együttes kórusából, mint: Laky Kriszta, Misura Zsuzsa, Pelle Erzsébet, B. Nagy János, Róka István és Hormai Horváth József. Vezetőnk, Pászti Miklós három szakon – egyházkarnagyképző, zeneszerzés és gimnáziumi ének-zene tanári szakon – végzett 1950-ben a Zeneakadémián. Ténylegesen diplomát csak az utóbbiból kapott, mivel az egyházkarnagyképző szakot akkor szüntették meg, a zeneszerzésből pedig, az addig színjeles hallgató megbukott. Új tanárának, Szabó Ferencnek, a rendszer őszinte hívének, a Monteverdi stílusában komponált tizenkét szólamú a capella egyházi darabja elvi okokból nem tetszett. Később Pászti – Liszt Ferenchez hasonlóan – igazi úriemberként, sérelmeit félretéve, gyakran adta elő Szabó sikerdarabját a Föltámadott a tengert.