Stephen King nevének hallatán a legtöbben alighanem a horrorra asszociálnak, nem is alaptalanul – csakhogy több olyan műve is van, amelynek központjában távolról sem a gonosz előretörése áll. (Az Állj mellém végső soron a barátságról és a felnőtté válásról szól, A remény rabjai pedig az idő hatalmáról, s annak a terveket valóra váltó, s személyiséget átformáló hatásáról mesél.)
Kinget emellett a monumentális – saját szavaival: „irodalmi elefantiázisban” szenvedő –, nem ritkán túlírt művek szerzőjeként szokták számon tartani, és ha például a Végítélet, az Az, vagy A bura alatt terjedelmét nézzük, nehéz vitába szállni e megállapítással.
Csakhogy munkássága során a rövidebb formákat sem hanyagolta el: első novelláskötete az Amerikában 1978-ban megjelent Éjszakai műszak volt, melyet aztán bő féltucatnyi hasonló válogatás követett. A Minél véresebb ezek sorába illeszthető: két novellát és két kisregényt tartalmaz.
Lássuk tehát, mit kínál a nyolcadik ikszben járó mester, csaknem hetven, zömében magyarul is olvasható könyv után?
A Mr. Harrigan telefonja egy titokzatos öregember, és egy Craig nevű kissrác barátságának történetét tárja elénk.
A vidékre visszavonult Mr. Harrigan felfigyel rá, hogy Craig kitűnő felolvasó, ezért felkéri: mostantól ne csak a templomban hallassa a hangját, járjon el hozzá, olvasson fel neki – természetesen nem kívánja ingyen. Craig elfogadja az ajánlatot, és a két eltérő életkorú, más-más tapasztalatú figura kapcsolata elmélyül.
A kissrác olyan – a modern világban immár mindennaposnak számító – vívmányok használatával ismerteti meg munkaadóját, mint a mobiltelefon és az internet, az pedig a maga életfelfogásáról mesél neki. Aztán kiderül, hogy kíméletlen üzletemberként szerezte a vagyonát – olyan fickó volt, akit senki sem szeretne ellenségnek.
Aztán egy napon Mr. Harrigan távozik az élők sorából, és amikor koporsóba teszik, öltönyének zsebében ott az ifjú segítőjétől kapott mobil. Az összezavarodott Craig pedig – anélkül, hogy átgondolná, mit tesz – felhívja a férfi készülékét, és ezzel kezdetét veszi a cselekmény lényegi részét adó események sora...
A kötet nyitó darabja tehát arról mesél, hogy a technikai eszközök mennyire átformálják – formálhatják – a környezetünket és a hétköznapjainkat.
„Azt hiszem, a huszonegyedik században a telefonunk a jegygyűrű, ami a világhoz köt bennünket. Ha így van, akkor ez rossz házasság”, szól Craig konklúziója.