Először is tisztázzuk: mi is lehet az a titokzatosan hangzó kultrock? A pontos definíció (legalábbis számomra) nem ismert, ám a szóösszetétel előtagja félreérthetetlenül a kultúrára vagy a kultikusságra utal. A hivatalos zenetörténet klasszikus, hard, dzsessz-, folk-, prog-, country és még ki tudja, hányfajta rockot tart számon, e stílusok messziről és azonnal felismerhetők.
Vörös István dalait azonban nem lehet ilyen egyszerűen kategorizálni. Még akkor sem, ha a fentebb említett stílusjegyek egyike-másika fellelhető az egykori Prognózis-frontember alkotásaiban. Az 1999 óta tartó szólópálya a korábbiaknál jóval több szabadságot engedélyezett a maga útját járó szerző-előadónak, aki maximálisan élt is a lehetőséggel. A rocknak mint gyűjtőfogalomnak azt az intellektuális szegmensét választotta, amely a lírát, a keménységet, újabban az elektronikus megoldásokat is beépíti az alapjában dallamos, énekelhető, megjegyezhető, általa komponált muzsikába. És ráadásul szórakoztató is.
Ami a dalszövegeket illeti, úgy tűnik, a szerző (ugyancsak Vörös István) fantáziája kimeríthetetlen. A lazán, hétköznapi, éppen ezért emberközeli módon megfogalmazott, sokszor a valóságból merített szerelmi témákon át (Neked valaki kell) a társadalmi problémákat feszegető, nemzetközi bűnözőkről (A Workinson-ügy), valamint a ridikülök (!) rejtelmeiről (Női táskafogalom) szóló versek szoros szimbiózisban élnek a dalok zeneiségével.
Zenész-, illetve szakértői körökben úgy járja, ha egy rocknóta nem állja meg a helyét akusztikus verzióban, az annyit is ér. Az Így is lehet album átment a rostán: a dallamok új életre keltek, szélesre tárva a kaput a színes, ötletes, sokrétű hangszerelés előtt. Az átlagos hallgatóban mindez talán meg sem fogalmazódik, hisz az a dolga, hogy önfeledten átadja magát a tizenkét-, illetve a normál hathúros akusztikus gitárok, a különböző perkák, valamint a mandolin és a szájherfli biztosította hangzás telítettségének, emelkedett hangulatának, amely ezáltal kiváló alapot biztosít a néhol vokálokkal megerősített éneknek. Amely az előadó Prognózis időszakának magas fekvésű, vékony orgánumához képest jóval érettebb, játékosabb és invenciózusabb jelleget ölt (többek között: Engedj be a jóba).
