Knisch Gábor egyébként történelmi jelentőségű napon született, ugyanis 1947. február 10-én írták alá Magyarország és a győztes hatalmak a második világháborút lezáró párizsi békét, ami egyrészt megerősítette a trianoni békediktátumot, másrészt viszont még Trianonhoz képest is további negatív következményekkel járt: elcsatoltak újabb három falut Felvidékről „pozsonyi hídfő” címszó alatt, a szovjet csapatoknak megengedték, hogy megszállják Magyarországot, és megszűnt a nemzetközi panasztételi fórum is az ismét határon túlra került, elcsatolt területeken élő, kisebbségbe került magyarok számára. A későbbi könnyűzenei menedzser és zeneszerző a budapesti szlengben Chicagóként ismert VII. kerületi városrészben nőtt fel a Keleti pályaudvar közelében, ahol a majdani foglalkozásához szükséges két legfontosabb világnyelvet, az angolt és a németet is elsajátította – részben magánúton – már ifjúkorában. Nagyon szerette a népzenét is, ennek köszönhetően egy évvel az érettségi után, 1966 augusztusában profi néptáncos lett az Állami Budapest Táncegyüttesben, amely a Bartók Béla Táncegyüttes része volt. Molnár István koreográfiáira táncolt többek között a Kapuvári verbunkban, a Dobozi csárdásban és a Magyar képeskönyvben. 1968-ban még Nyugat-Berlinben is felléptek a magyar napokon, de szállást csak Kelet-Berlinben kaptak, hogy senkinek ne jusson eszébe disszidálni.
Logopédusa, Montágh Imre javaslatára kezdett zenét tanulni már 18 évesen, sőt ő szerzett neki gitártanárt is. Hangszerhez egészen különleges módon jutott, erről így vall:
Az egész azzal kezdődött, hogy szerettem volna lemenni a Balatonra nyaralni a barátaimmal, de anyukám féltett, és felajánlotta, hogy inkább vesz nekem ötszáz forintért a csehektől a közeli Garay téri piacon egy akusztikus gitárt, ha otthon maradok. Beleegyeztem, így egy gitár boldog tulajdonosa lettem.
Aztán az akkori könnyűzenei fejleményeknek és követelményeknek megfelelően a második gitárjára már pickup is került, s így erősítőt is lehetett rá szerelni. A világhírű Framus Nashville gitár pedig már minőségbeli ugrás volt, amelynek beszerzése során megcsillantotta menedzseri képességeit 1975-ben. Annak fejében kapta meg ugyanis a cégtől ajándékba, hogy reklámozza őket, mégpedig úgy, hogy Budapest világszerte ismert, emblematikus helyszínein lefényképeztette magát a gitárral, és azt a hangszergyártó vállalat magazinjában megjelentették. Ez azért lehetett fontos a nyugati cégnek, mert ezáltal úgy tudták magukat feltüntetni, mint akik a keleti blokkban is sikerrel értékesítik a termékeiket, ami persze már önmagában véve is a lehetetlenség határát súroló vállalkozás volt a vasfüggöny miatt.