Elsőként a Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozatának, a Magyar Ezüst Érdemkereszt polgári tagozatának, valamint a Magyar Bronz Érdemkereszt polgári tagozat kitüntetést vehettek át a kimagasló és példamutató szakmai tevékenységet folytató szakemberek. A közművelődési területen Móra Ferenc-díjat, Pauler Gyula-díjat, Szinnyei József-díjat, Bánffy Miklós-díjat, Bessenyei György-díjat, Csokonai Vitéz Mihály-díjat, Marton György-díjat, valamint Népművészet Ifjú Mestere díjat osztottak ki augusztus 20. alkalmából.
Az átadót követően négy díjazottal beszélgettünk többek között arról, mit jelent számukra az állami díj.

Először is meghatottságot érzek, másodszor pedig próbálom végiggondolni az előzményeit annak, hogy miért kaptam ezt a kitüntetést. Úgy gondolom, hogy az a munka, amit a múzeum területén végzünk többen is, illetve az a tudományos munka, amit mellette végzek, idővel összeérnek és egymást erősítik
– mondta lapunknak Zsigmond Gábor történész, közgazdász, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgató-helyettese, aki a Magyar Ezüst Érdemkereszt polgári tagozat kitüntetésben részesült.
Elmondhatom, hogy a munkám egyben a hobbim is, nagyon szeretem. Az a missziótudat, amit az átadó elején hallottunk, úgy éreztem, hogy nekem szól. Én abban hiszek, hogy csak úgy lehet átadni valamit az embereknek, ha hiszünk abban, amit csinálunk
– vallott rendkívüli hivatástudatáról a Zsigmond Gábor, kiemelve, hogy amikor a múzeumban dolgozik, akkor azon gondolkodik, miként tudja azt a munkát később az órain átadni, s az órákon pedig azt lesi, hogy a diákokat hogyan tudja bevonni a múzeumi munkába. Kiemelte, hogy a közlekedés a társadalom tükre, mutatja a mindennapi életünk szerves része, mely előjön a kiállításokon is, megmutatkozik az a sok-sok korszak a történelmünkből, ami a modern Magyarország megszületését mutatja. A további szakmai tervekről kérdezve a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban folyó beruházást emelte ki. – A múzeumi munkáknál a jelenleg futó beruházásoknál is azon gondolkodunk, hogy szólítsuk meg az embereket, hogy nyissunk azon diákok felé, akik muzeológiával, designnal foglalkoznak. De közben azért is csináljuk a programokat, hogy a közönségnek megmutassuk, Európa legelső közlekedési múzeuma hogyan tud átalakulni, revitalizálni a kőbányai, ipari területet, s hogyan változik át közösségi térré a régi járműjavító. Mindeközben szem előtt tartjuk, hogy európai szintű múzeummá váljon.