A filmbeli történet a fasizmus csúcsán lévő Rómában játszódik, azon a történelmi napon, amikor Mussolini és Hitler találkozót adott egymásnak egy hatalmas népünnepély keretében.
Az annak idején kultikussá vált, olasz tabudöntögető és provokatív filmklasszikusban a két moziikon, Sophia Loren és Marcello Mastroianni nagyszerű színész játékát csodálhatjuk.
A november 24-től a Karinthy Színházban látható darabban Dobó Kata, Réti Barnabás és Nagy Mari varázsolja elénk ezt a nem mindennapi történetet, amely rengeteg tanulsággal bír napjainkban is.
A színpadi előadást Magyarországon először a Budapest Playhouse mutatta be, melynek vezetői, Iványi Árpád és Réti Barnabás régi barátságot ápoltak Karinthy Mártonnal.
A Budapest Playhouse alkotói a klasszikus, egyetemes történetmesélés hívei, de igazi úttörők a maguk világában. Önálló, független produkciós műhelyként kezdték 15 éve, számos ősbemutatóval, de
ők újították meg először a hagyományos állami, augusztus 20-i tűzijátékot is két éve, dramatizált show-vá emelve a megszokott látványosságot.
A fiatal színpadi alkotópáros először Stephen King Tortúráját mutatta be (szintén magyar ősbemutatóként) Balázs Andival az akkori Bakelit stúdiójában, amikor
Karinthy Márton igazgató felfigyelt rájuk, és meghívta saját színházába a produkciót.
– Annak idején Karinthy Marci nagyon elismerően beszélt a produkcióról a 6színbeli főpróba után, de minden más előadásunkat is nyomon követte – mesélte Iványi Árpád rendező.
A színházi gondolkodásunk nagyon sokban egyezett Marciéval, ő is az örök polgári színház híve volt, ahol a közönség egyszerűen és autentikusan megkap egy történetet, karizmatikus színészek tolmácsolásában, rendezői sallangok nélkül, ahogyan a szerző megírta a darabot.
A szereplőknek ki kell állniuk önmagukért és lelki értelemben válnak legyőzhetetlenné azzal a bátorsággal, amit képviselnek. Ez egy mindannyiunknak szóló üzenet – emelte ki a darabok főszereplője és fordító-dramaturgja, Réti Barnabás.
A Budapest Playhouse egyik fő célja, hogy olyan edukáló, művészi értékű, de egyben szórakoztató előadásokat hozzunk létre, amik elviszik a nézőt egy másik világba, felemelik a lelket, de mégis rólunk, a jelenről szólnak.
Az Egy különleges nap és a Fat Pig látszólag különböző stílusú, más korszakban, világban játszódó történetek, de mindkettő központi témája a bátorság, az önazonosság. Úgy érzem, ezek olyan értékek, amelyeknek mi, magyarok különösen híján vagyunk most, és az ilyen történetek segítenek tudatosabban építeni az önértékelésünket – fogalmazott Réti Barnabás.
Borítókép: Jelenet az előadásból (Fotó: Szigeti László)