A Budapesten kiállító hat kortárs művész mindegyikének fontos a koreai identitás, miközben mégis korszerűek és modernek maradnak. A koreai kézműves hagyományok újrafelfedezésével találták meg mindenki mástól jól megkülönböztethető saját hangjukat, koreai önazonosságukat.
Kvang Joung Csun egyenesen a koreai szellemiség megnyilvánulásának tartja a handzsi papírt.
Ő a hagyományos keleti orvosi szobák gyerekkori emlékeiből nyerte inspirációját, ahol a mennyezetre függesztett, kínai feliratos orvosságos zacskókon függtek a gyógyszerek. Művészetében kis háromszögformákat csomagol feliratos handzsi papírba, és ezeket tekinti képei építő elemeinek. Így hoz létre változatos és izgalmas, térbe kinyúló felületeket. Alkotásait budapesti tárlatával egy időben az 59. Velencei Biennálé alkalmából, a velencei Palazzo Contarini Polignac-ban lehet megtekinteni.
Szuh Dzsong Minnek a mások által kézzel teleírt papírok személyes érintése és azok „bedolgozása” a lényeg.
A közös örökség ugyan már elvesztette jelentését (hiszen nem tudjuk elolvasni a feltekert papírhengerekbe ragasztott szövegeket), de esztétikai síkon még látjuk jelenlétüket.
Ilh Va Kim a handzsi papírt szintén feltekeri, de már nem olyan precízen, mint Szuh Dzsong Min. A nála megjelenő tekercsek a képekre applikálva sokkal organikusabbak: egy szilárd négyzetes tartóegységre lazán vannak feltekerve a művésznő által organikus festékekkel készített további hanji rétegek. Ezeket az egységeket magoknak nevezi, és ezekből építi fel kavargó, hullámzó, színes képeit.
Hur Kjung E, a Párizsban élő fiatal festőművész a festéket kaparja vissza képein, bontja le és építi újra, ezáltal megjelenítve a rejtett rétegeket.
Szung Pil Cshe festményei olyan témákat hordoznak, mint például visszatérés a természethez, és olyan világot jelenítenek meg, amely a történelemben horgonyoz, de egyidejűleg időtlen és univerzális is.
Lim Dong Lak szobrászművész már a számítógépes technikát is felhasználja hagyományos keleti gondolkodásra utaló fémszobrait készítve.
Tudatosan utal a „jin-jang” és a „középső út” kelet-ázsiai gondolataira. Monumentális kültéri szobrai többek között Párizsban, a Défense-ban, Európa egyik legmodernebb és legnagyobb üzleti és lakónegyedében láthatóak.
Ilh Va Kim, Kvang Joung Csun, Szung Pil Cshe, Szuh Dzsong Min, Hur Kjung E és Lim Dong Lak munkáit a Falk Miksa 10. sz. alatti galériában hétköznapokon 10 és 18 óra között, november 25-ig lehet megtekinteni. A belépés díjtalan.
Borítókép: Különleges kortárs dél-koreai alkotások láthatók a Kálmán Makláry Fine Arts Galériában (Fotó: Kálmán Makláry Fine Arts)