A jegybank 2020-ban kezdte el kortárs gyűjteménye építését, elsősorban a magyar geometrikus absztrakt és a neoavantgárd irányzat művészeire fókuszálva, akik a hatvanas-hetvenes években együtt haladtak a világ legprogresszívabb irányzataival. A gyűjteményezés azóta kiegészült a középgenerációs és a legfiatalabb korosztály munkáival.

A tárlat anyaga a Pesti Műhely alapító tagjaira koncentrál, akik 1971 és 1988 közt szitanyomó tevékenységgel foglalkoztak, és a korszak meghatározó művészeti közösségét alkották. A Pesti Műhely minden tagjától (Bak Imre, Fajó János, Hencze Tamás, Keserü Ilona, Mengyán András és Nádler István) több fontos alkotás is szerepel a Magyar Nemzeti Bank gyűjteményében, ezekből válogatott Sárvári Zita kurátor, kiegészítve a Fajó Alapítvány saját anyagával és kölcsönzött művekkel.
A divíziónak nincs saját kiállítótere, de folyamatosan keressük a lehetőséget, hogy gyűjteményünket láthatóvá tegyük a nagyközönség számára is. Az MNB gyűjtemény nemzetközi bemutatása nemcsak a bank, hanem az ország imázsát is pozitívan befolyásolja
– hangsúlyozta Hamvai Kinga, a gyűjtemény gondozásáért felelős MNB Arts and Culture divízió vezetője.
A Fajó Alapítvány kuratóriumi elnöke szerint óriási öröm és nagy siker, hogy Fajó János és a Pesti Műhely története végre eljuthat a nagyközönség elé. –Alapítványunk ugyan csak Fajót képviseli, de nagyon fontosnak tartjuk, hogy a Pesti Műhely alkotó közösségét együtt tudjuk bemutatni, mert ezen művészek jelentősége hazánkban is mostanában kerül a helyére, és bízom benne, hogy ezzel párhuzamosan a kínai közönség előtt is hasonló sikereket fognak elérni.
A kiállítás-sorozat nagyban hozzájárul ahhoz a célunkhoz, hogy Fajó még jobban beágyazódjon a nemzetközi szakmai közéletbe, és bízunk benne, hogy az anyagot a későbbiekben Európában is be tudjuk majd mutatni.
– nyilatkozta a kiállításról Váradi Mátyás, elnök.
A kiállítás címe összetett szimbólumokra épül. Az út az, amit a Pesti Műhely tagjai bejártak pályájuk során, és amit most a műalkotások megtesznek. A szitanyomás technikája a selyemúttal került be Európába. Az út alapvetően az élet gyakori metaforája, mely arra emlékeztet bennünket, hogy nem a cél a legfontosabb. Az út maga a fejlődés – mondta el a kiállítási koncepcióról Sárvári Zita, a kiállítás kurátora és a Fajó Alapítvány művészeti tanácsadója.