Október 6-ig láthatják a Müpa látogatói az előcsarnokban azokat a fotókkal illusztrált ismertetőket – ez a Róma-hatás nevű kiállítás –, melyek a római magyar kapcsolatokat ápoló művészekről, alkotó személyiségekről mesélnek, így például Nemes Nagy Ágnesről és Lengyel Balázsról vagy Pilinszky Jánosról, a Hantai Simon–Bíró Zsuzsa házaspárról és a Római Iskola művészeiről. Olvashatunk itt a Római Magyar Akadémián folyó életről, vagy akár a híres kis magyar szigetről, a Triznya Mátyás–Szőnyi Zsuzsa lakásából kialakított, finom hazai fogásokkal hagyományt őrző „Triznya kocsmáról” is.

Nos, az alaphangulatot megadta a fenti képes-szöveges összeállítás, ezután válogathattunk az elmúlt napokban Fellini Róma című 1972-es alkotása, Paolo Sorrentino A nagy szépség című 2013-as műve vagy éppen Woody Allen kedveskedő fricskája, a Rómának, szeretettel című film között. Mindhárom mű más és más arcát mutatta az Örök Városnak, így minden korosztálynak tartogatott valamit: keserédes nosztalgiát vagy éppen végletes érzelmeket.
A világzenei produkciók közül pedig Antonio Castrignanó és zenekara képviselte a délolasz vidék jellegzetes zenei stílusát, számos izgalmas elemmel kiegészítve, a végtelenített és egyre gyorsuló ritmusú pizzica bemutatásával.
Talán nem volt olyan hangszer, melyet a csapat meg ne szólaltatott volna, mindehhez jellegzetes énekhangjával a hagyományokat megújító énekes csatlakozott, illetve időnként a hegedűvel boszorkányos ügyességgel bánó Luigi Marra, vagy a meglepetésszerűen rockos hangzást képviselő gitáros, Maurizio Pelizzari. Castrignanó intenzív színpadi jelenlétével (énekkel és csörgődobbal) pillanatok alatt megtapsoltatta a közönséget, mesélt angolul és olasz nyelven, sőt a pizzica hátteréről is szólt röviden, mely a taranta nevű pók csípésének hatástalanítására szolgáló, egyre vadabb és gyorsabb ritmusú tánc. A pizzica a tarantellamuzsikák egyik típusa, s idehaza ismerhetik mindazok, akik látták-hallották az 1975-ben alakul Canzoniere Grecanico Salentino zenekart, 2015-ben, ugyancsak itt, a Művészetek Palotájában. Castrignanó ugyanakor szólókarrierjét is építi, filmzenékkel, így a 2006-os Aranykapu című filmen is dolgozott vagy a 2012-es Bellas Mariposas zenéjén is. A Salentói-félsziget zenei kultúráját tehát aktívan ápolja, élete középpontjában minden értelemben a zene áll. Ha valakit emellett a jazz érdekelt volna még, választhatta akár a különlegesen finom alt hangú énekesnő, Roberta Gambarini estjét, akit a Budapest Jazz Ochestra kísért.