– A családból hozta az építészet, az építkezés iránti szenvedélyét?
– Gyerekkoromban többször kijelentettem, hogy építész leszek, mert apám építészmérnök barátja sokat mesélt a munkájáról. A tervrajzokba máig ugyanúgy bele tudok merülni, mint a térképekbe. Imádom a szép épületeket, Pesten az a kedvenc szórakozásom, hogy sétálok a városban, és úgy viselkedem, mintha külföldi lennék. A dúsan burjánzó szecessziós épület ugyanúgy elvarázsol, mint a Bauhaus vagy a letisztult art deco stílus. A Nemzeti Színház építése is nagyon érdekelt. Schwajda György rendezőnek, kormánybiztosnak köszönhetően megadatott számomra a lehetőség, hogy oda is bemehessek, ahová földi halandó akkoriban nem tehette be a lábát. Az építkezés folyamán többször fotóztam is. Ma már pontosan meg tudom fogalmazni, hogy valójában a konstrukció létrehozása érdekel. Ami igaz a zenére is, és egy szerep felépítésére is. Magyarföldön, az Őrségben a saját házamat olyan barátommal építettem, aki ért a technikai dolgokhoz. Annyira natúrra szerettem volna, hogy kezdetben nem akartam se fémet, se műanyagot belerakni. Az volt a cél, hogy autentikus legyen. Máig a legnagyobb elismerésként élem meg, amikor azt kérdezik, hogy „régi házat újítottál föl?”. Tényleg jól sikerült.
Barátok és ellenfelek
– Kaposváron 1990-től egy évig dolgozott színészként, ahová tíz évvel később igazgatóként tért vissza. A színház, a művészet, az előadás mindent felülír? Az ismeretségeket és a régi barátságokat is?
– Működik-e az alá- és fölérendeltség? Persze. Nem lehet „bratyiból” igazgatni. Se azelőtt, se most nem látok olyan igazgatót, aki így tenne. De ezt is meg kellett tanulni.

– Igazgatóként osztott és kapott sebeket?
– Nem keveset. Miután kiderültek a vezetési ambícióim, Schwajda György próbált terelgetni, tanítgatni, mondott egy-két jó mondatot, de bizonyos helyzetekre nem lehet betanítani a másik embert. Az egyik tanácsa az volt, „ha kineveznek igazgatónak, készülj fel rá, hogy mindenki, aki addig a barátod volt, az ellenfeled lesz. Nem az ellenséged, az ellenfeled.” Ez tényleg így van, hiszen amikor a színészoldalon állok, más az érdekem, és azt akarom védeni. Kivel szemben? Az éppen aktuális igazgatóval szemben. Aki este lapogatta a hátamat, hogy „jaj de jó, hogy te lettél az igazgató”, másnap már jött kérni, és az ő érdekét akarta a színház vagy az én érdekemmel szemben érvényesíteni. Ebből lett a konfliktus. Volt, akivel sikerült kezelni ezt a helyzetet, és volt, akivel nem. Az is előfordult, hogy vagy ő, vagy én nem a megfelelő hangot ütöttük meg.