– A legelső színpadra lépésem atyai mesteremnek, Schwajda Györgynek köszönhető. Talán a harmadik bemutató volt a Peer Gynt, melynek a címszerepét rám bízta. Ő indította el a darabot, de amikor bemutattuk, már más volt az igazgató. Jordán Tamás igazgatása alatt „játszogattam”, de éreztem, hogy nem vagyok az alapembere, nem keresett rám szerepet, azt kaptam, ami maradt. Alföldi Róbertnél is hamar kiderült, hogy nem számít rám, hiába éreztem, hogy „el tudok húzni egy szekeret” egész este. Az én fogalmaim szerint vannak egész estés színészek és epizodisták. Mind a kettő nagy érték, meg kell becsülni. Jelen állapotomban – nagyképűen – az egész estét betöltő színészek közé sorolom magamat. Ők ezt az igényemet soha nem elégítették ki. Megtűrtek, én meg nem tettem meg azt a szívességet, hogy felmondok. Kihasználtam az időt, újra elkezdtem zenélni, önálló esteket létrehozni. Nagyon meghatározó volt számomra az első időszak a Nemzetiben, most megint kezdem magam úgy érezni, mint akkoriban. Nemrég mutattuk be az Egy ember az örökkévalóságnak című darabot, melyben én játszom Morus Tamást. Már nagyon vágytam egy ekkora feladatra. Féltem is tőle, bár nem ez a jó szó, mert nem voltak álmatlan éjszakáim, inkább úgy mondanám, hogy folyamatosan izgalomban tartott. Egyszerű történetet mesélünk el, melyben nincs se akció, semmi, ami ma divatos, csak szó, szöveg, mégis nagy sikere van.