Fekete oldalak
A repülőskrónikák azonban nem csak dicső események emlékét őrzik – szomorúak, tragikusak is történtek a Hármashatárhegyen. 1982. május 11-én egy szovjet gyártmányú An–2-es csapatszállító gép (becenevén: Ancsa) szállt fel a Budaörsi Repülőtérről, hogy Dunakeszire vigye a magyar sportpilóták és szerelőik csapatát, a magyar műrepülőkeret tagjait. Útjuk célja az volt, hogy a pilóták aztán Budaörsre röpüljenek néhány – korábban beszerzett, ám akkor épp Dunakeszin állomásozó – Z–50-es sportgéppel. A látási viszonyokat korlátozó, alacsony felhőzet csapdába ejtette a kétfedelűt, amely a Határhegy oldalának ütközött, és kigyulladt. A rajta tartózkodó kilenc budaörsi repülős nem kapott esélyt a túlélésre – őrizte meg az esemény emlékét a www.iho.hu oldal. 2008. október 28-án egy francia gyártmányú, RF–5 típusú kétüléses repülőgép és vezetője járt szerencsétlenül. A pilóta a Dunakeszi Repülőtérről érkezett a Hármashatárhegyi Repülőtér légterébe, a tér fölött hat-nyolc méteres magasságban függőleges manőverbe, „bukfencbe” kezdett. A felső pont után háthelyzetből nem fordult talphelyzetbe, hanem – folytatva a manővert – a földnek csapódott. A repülő megsemmisült, a pilóta – egy 52 esztendős férfi, aki összesen mintegy 187 órányi repülési tapasztalattal rendelkezett – életét vesztette.