A mélybíbor Nissan lassít, majd besorol az alkalmi parkolóba. Fiatal pár száll ki belőle a csípős szél miatt alaposan bebugyolált, négyévesforma gyerekkel. Az érkezők átlábalnak a parkolót szegélyező árkon, melynek túloldalán jókora sík terület húzódik.
– Felülhetsz, innentől viszlek! – ereszkedik fél térdre az apa, mire a gyerek elégedetten a nyakába mászik, s a család kisvártatva behatol a bakancs- és kutyamancslenyomatokkal tarkított, füves-saras síkra. A hármashatárhegyi vitorlázó-repülőtéren járunk. A létesítmény a második kerület – egyben egész Budapest – talán legszebb környékén található. Egyik oldaláról az Arad utca határolja, a fennmaradó háromról viszont a Budai Tájvédelmi Körzethez tartozó dombok és erdők.
A magyar repüléstörténet dicső lapjairól származó feljegyzések szerint a területet – amelyet addig a hidegkútiak legelői és szántóföldjei borítottak (a középkorban pedig Mátyás király kedvelt vadászhelyének számított) – a múlt század harmincas éveinek elején fedezték fel a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület (MSE) tagjai. Ebben nem kis szerepe volt Rotter Lajos műegyetemi tanárnak, aki egy első ránézésre furának tűnő eszközzel – papírfecnivel ellátott horgászbottal – bejárta a környező dombokat és lejtőket, megfigyelve, hogyan viselkedik a bot végére erősített papírcsík. Rájött, hogy ezen a környéken kitartóan fúj az északnyugati szél, és ha a motor nélküli vitorlázógépek meglovagolják a Hármashatár-hegy nyúlványain keletkező, felfelé tartó légáramlatokat, huzamosabb ideig a levegőben maradhatnak. Vagyis: a terep ideális adottságokkal bír ahhoz, hogy vitorlázó-repülőtérként használják!
Elképzelése nem találkozott a hivatalok álláspontjával, így Rotter 1933. december 26-án gyakorlati bemutatóra szánta el magát: egy német gyártmányú, Hol’s der Teufel típusú géppel a levegőbe emelkedett, s több mint egy óráig navigált a dombok felett. Az engedély nélkül végrehajtott, ám hatásos demonstráció meggyőzte a döntéshozókat a hely alkalmasságáról, így kiadták az engedélyt: 1934-ben felépülhetett az első hangár.