– Visken hatéves koromig laktunk, utána Tiszapéterfalvára költöztünk, ahol a kolhozelnök a dolgozókból a Magyar Állami Népi Együttes mintájára zenekart, kórust és tánckart alapított. Édesapám zeneiskola-igazgató volt, édesanyám szolfézstanárnő. Eszterrel, a húgommal beleszülettünk a muzsikába. Nálunk a zeneoktatás nem volt munkaidőhöz kötött, hanem egész napos. Hétvégeken felléptünk az együttessel, és ha nem volt fűtés a zeneiskolában, akkor száz gyerek jött hozzánk a házba kóruspróbára. Erdélyben a népzenegyűjtők Kallós Zoli bácsit keresték fel, Kárpátalján apuhoz jöttek, és ő vitte el őket esküvőre, temetésre, magyarokhoz, ruszinokhoz, románokhoz. Tizenegy éves voltam, amikor apu beadott Murzsa Gyula tiszaújlaki, szatmári prímáshoz tanulni. Napközben inasként dolgoztam, vizet hordtam, kapáltam, vásároltam, este pedig tanított nekem egy-egy nótát. A Debreceni Református Kollégium diákjaként havonta egyszer mehettem haza. Egyik hónapban a szüleimhez utaztam, a másikban vettem a hátizsákomat, Erdélybe mentem, ott gyűjtöttem. Később a Felvidéket is bejártam. Budapesti I. kerületi lakosként érdekes visszanézni, hogy mi mennyire másként éltünk. Egyszer, amikor Viskre siettem temetésre, az ismerőseim kérdezték: de miért rohansz? Mondom, mert nálunk ma este van a virrasztó. A család letakarja a tükröket, és virraszt. A mai napig háztól temetnek. Amikor Budapesten megszületett a keresztlányom, úgy nem vittük ki az utcára, hogy ne takartuk volna le, míg Visken meg nem keresztelték. Húsvétkor megyünk köszönteni, május éjszakáján a lányoknak az ablakuk alatt muzsikálunk, karácsonykor is mindenkihez énekelve megyünk. Az összes kántáló éneket négy szólamban adjuk elő, mert a húgom szoprán, anyu alt, apu basszus, én tenor vagyok.