Lucy Maud Montgomerynek egy vörös hajú árva lányról szóló regénysorozata az angolszász ifjúsági irodalom alapdarabja. Számtalan feldolgozását azonban a XXI. század túl giccsesnek találja. Az Anne, E-vel a végén! sötétebb megközelítést alkalmaz. Miért akarjuk megfosztani a mai gyerekeket az ártatlanságtól? Anne Shirley azonnal az olvasóközönség kedvence lett, amikor az Anne otthonra talál 1908-ban megjelent. A kanadai írónő a Prince Edward-szigeti gyerekkorának állított emléket a kilenckötetes regényfolyammal (magyarul nyolc jelent meg), illetve a számos egyéb regénnyel, amelyekben rendre feltűnik leghíresebb karaktere. Mozis, rádiós, tévés és színházi adaptációk születtek a tűzrőlpattant, csúnyácska, okos és hatalmas képzelőerővel rendelkező, vörös hajú árva lányról, aki meghódítja egy mély érzésű testvérpár szívét és Avonlea egész közösségét. A feldolgozásokból kiemelkedik az 1985-ös és 1987-es minisorozat, amelyek nyomán Megan Followsról sokan a mai napig állítják: ő Anne.
Nehéz az ilyen örökséggel mit kezdeni. Tudta ezt a Breaking Bad írója, Moira Walley-Beckett is, aki régi álmát valósította meg, amikor gyerekkora szeretett regényét a kanadai CBC és a Netflix segítségével képernyőre adaptálta, hozzátéve, hogy már gyerekként is zavarta, mennyire „fehér” a környezet. Ennek ellenére az első évad többé-kevésbé tartja magát az eredeti történethez, a kritikusok nem véletlenül dicsérik rajongva Amybeth McNulty (Anne Shirley) és Lucas Jade Zumann (Gilbert Blythe) alakítását, mivel azon kevés gyerekszínészek közé tartoznak, akik tényleg tudnak játszani. Kettejük kapcsolatának meghatározó jelenetét, mikor Anne széttöri Gilbert fején a palatáblát, Darcy és Elizabeth szócsatáihoz lehet hasonlítani. A Cuthbert testvérpárt alakító Geraldine James és R. H. Thomson, illetve az Avonlea főmatrónáját, Rachel Lynde-et játszó Corrine Koslo szintén kiválóak, ahogy az Anne-t és Gilbertet körülvevő többi gyerekszereplőre sem lehet panasz. A második és harmadik évad valósítja meg a Walley-Beckett által kívánt sokszínűséget. Néger, indián és LMBTQ-karakterei olyan konfliktusokat hoznak a Prince Edward-szigeti (álom)világba, amelyek korábban elképzelhetetlenek lettek volna. A hangsúlyozott politikai korrektség miatt a sorozat néha olyan, mintha egyszerre két filmet nézne az ember. Az egyik Anne felnőtté válása, ahogy a képzeletbeli világ találkozik a valósággal, de a lány sosem veszti el képzelőerejét, a másik pedig a gondoktól terhes valóság, ahol a társadalom kitaszítottjai tengetik mindennapjaikat.