Tizennégy civil szervezet, köztük a Nagycsaládosok Országos Egyesülete javaslatcsomagot állított össze, amelynek célja a gyermekek érdekeinek és a szülői jogoknak a normatív szintű szabályozása az érzékenyítés területén. A javaslat alapkoncepciója, hogy ezentúl a szülő mindenképpen kapjon kellő tájékoztatást mind az intézményekben zajló érzékenyítő programokról, mind pedig a célzottan érzékenyítő könyvekről, kiadványokról, műsorokról és más tartalmakról. A javaslat része, hogy a szexuális tárgyú érzékenyítéskor a gyermek részvételéhez szükség legyen a szülők előzetes, pontos tájékoztatására és írásbeli engedélyére. Így biztosítható, hogy az ilyen foglalkozáson csak az a gyermek vehessen részt, akinek a szülei ezt előzetesen írásban megengedték. Az aláírók kérése továbbá, hogy a törvényalkotók vizsgálják meg a szexuális érzékenyítés alsó korhatára meghatározásának lehetőségét.
A Meseország mindenkié című, botrányt kiváltó gyűjteményhez letölthető foglalkozásterv például alsósoknak, tíz éven aluli gyerekeknek ajánlja azt a mesét, amely két férfi házasságával ér boldog véget. A foglalkozásterv több helyen is rájátszik a tükrözésre, szerkesztői nyilván tisztában vannak azzal, hogy hatalma lesz a gyereken annak, aki visszatükrözi őt. Az identitásunk külső megerősítésekből épül fel, jó esetben azt tükrözi vissza a környezet: nekem gyönyörű vagy, öröm rád nézni. A játékos foglalkozás széles körű tájékoztatást nyújt az emberi jogokról is: „Házasodik a herceg: szabad párválasztáshoz való jog. Egyvalaki álljon ki a többiek elé (később cseréljenek: legyen legalább egy lány és egy fiú). A feladat az, hogy próbálják meg a mozdulatait a legprecízebben utánozni. Meg lehet utána szólaltatni a tanulókat, hogy mit éreztek könnyűnek, nehéznek, kellemetlennek, kellemesnek (a fiúk a lányos, a lányok a fiús mozdulatokat is kellemesnek érezték-e).”
Reklám: facilitátor csoportokra osztja a gyerekeket, és megkéri őket, hogy készítsék el a királyfi esküvőjéről szóló reklámfilmet/szlogent/hirdetést. (Mi az, amit fontosnak tartanak elmondani a királyfiról?) Nem lehet elég korán kezdeni, már az óvodásokban és a kisiskolásokban is érdemes tudatosítani, hogy a reklám kulcskérdés. A következő „játékban” újabb ötlettel áll elő a facilitátor: „El lehet játszani a gondolattal: a lányok fiúk lesznek, és fordítva (akár mondhatjuk nekik azt, hogy egy napra). Hogyan változna meg az a napjuk? Mit csinálnának máshogy?”