Több mint egy évszázaddal azután, hogy a bécsi szecesszió művészei kinyilvánították a művészet szabadságát, az osztrák főváros megtalálta a művészi kifejezés új platformját: egy felnőtteknek szóló közösségi oldalt. A bécsi turisztikai hivatal saját fiókot nyitott az OnlyFansen – az egyetlen olyan közösségi hálózaton, amely engedélyezi a meztelenség ábrázolását – tiltakozásul az ellen, hogy a többi közösségi oldal, így a Facebook, a Twitter és a TikTok is folyamatosan cenzúrázza a múzeumokat és galériákat.
Júliusban felfüggesztették az Albertina Múzeum TikTok-fiókját, majd le is blokkolták, mert Nobuyoshi Araki kultikus népszerűségnek örvendő japán fotós olyan munkáit mutatta be, amelyeken női mellek voltak láthatóak. Araki persze biztosan jót mulatott azon, hogy képei ma is polgárpukkasztónak számítanak, de kevésbé extrém műtárgyak is áldozatául estek már az algoritmusnak: 2019-ben az Instagram kimondta, hogy Rubens festménye megsértette a platform közösségi normáit, amelyek tiltják a meztelenség bármilyen ábrázolását – még azokat is, amelyek „művészi vagy kreatív jellegűek”. 2018-ban a Természettudományi Múzeum 25 ezer éves willendorfi Vénuszáról készült fényképét minősítette a Facebook pornográf tartalomnak, majd el is távolította a híresen telt idomokat platformjáról.
A Leopold Múzeum is megküzdött az expresszionista Egon Schiele aktgyűjteményének népszerűsítéséért, amikor németországi, angliai és amerikai cenzorok sem voltak hajlandók bemutatni a képeket egy városi turisztikai kampányban 2018-ban. A turisztikai bizottság kreatív választ adott: új transzparenseket gyártottak, melyeken el voltak takarva a csupasz testek: „Sajnáljuk, százéves, de még ma is túl merész” – állt rajtuk a felirat. A Koloman Moser Szeretők című festményét bemutató rövid videót, amely a Leopold Múzeum huszadik évfordulója alkalmából készült, a Facebook és az Instagram elutasította mint „potenciálisan pornográf” tartalmat, legutóbb pedig Amedeo Modigliani festő művei verték ki a biztosítékot az Albertinában.