Greta Gerwig az erős női történetek szószólója Richard Dickson, a Mattel elnöke szerint. Igaza van. Louisa May Alcott halhatatlan regényét (Kisasszonyok) úgy változtatta feminista bibliává, hogy közben megőrizte a történet kifinomult drámáját. A Lady Bird című filmje merészen ábrázolt egy viharos anya-lánya kapcsolatot, ám az élőszereplős Barbie-változat nem szárnyal ilyen magasságokban. Hiába a gyártó cég által is hirdetett feminizmus és önmegvalósítási készség, a film végső üzenete agyoncsapja a szájbarágósan sokszor hangoztatott női ész, erő és szépség fontosságát, hiszen az utolsó pillanatban a hétköznapiságot dicsőíti. Így pontosan azt veszi el a karaktertől, amit a Mattel évtizedeken keresztül épített: a „bárki lehetsz” mítoszát.

Barbie eredetileg prostituált volt
Ruth Handler az ötvenes években Svájcban vakációzott, és egyik sétája alkalmával arra lett figyelmes, hogy lánya egy felnőtt nőt ábrázoló babát bámul áhítattal a kirakatban. Bild Lilli egy prostituált után rajzolt német képregényfigura volt eredetileg, amelyet a férfi vásárlók számára gyártottak le babaként is. Nem tudni, hogy Barbara Handler Luzern leghíresebb játéküzletében, egy dohányboltban vagy egy bárban látta-e meg a babát, de az anyja megvette neki. Hazavitték Kaliforniába, ahol Ruth Handler a Mattel ambiciózus alapítójaként minden férfi kollégáját igyekezett meggyőzni, hogy az ötvenes évek divatja, miszerint a kislányok kizárólag kisbabaszerű játékokkal játszhatnak, nem felel meg a XX. század elvárásainak. A kollégák halálra ítélt ötlenek tartották a nőies, öltöztethető baba elkészítését, ám mégis megtervezték Lilli amerikanizált változatát az 1959-es New York-i játékvásárra.
A baba személyisége teljesen átalakult, a szexualizált jelentéstartalom helyett az ötvenes évek szépségideáljának megfelelő, segítőkész és szeretetteljes szomszédlány jelent meg babaformában.
Ám a kiskereskedő üzletek nem akartak vásárolni az új játékból.
Ruth azonban nem adta fel. Elsők között ismerte fel a modern marketingeszközök használatának potenciálját, és ahelyett, hogy játékáruházakat akarta volna meggyőzni a Barbie baba vonzerejéről, a végfelhasználókat buzdította annak megvételére. A Barbie a hatvanas évek óta szerepel a tévéműsorok reklámblokkjaiban, így a mesét néző gyerekek rendre teljes kívánságlistával mennek szüleikhez, hogy milyen Barbie-t és kiegészítőket szeretnének.