A brit királyi család médiaképének egyik alapja a stabilitás, amelyet a „soha ne panaszkodj, soha ne magyarázkodj” intézménye segített évszázadokon át. A celebkultúra, az internet és közösségi média azonban megváltoztatta a szabályokat. Diana hercegné 1997-es halála olyan sokként érte a médiát, hogy a sajtó vállaltan visszahúzódott a fiatal hercegek nyugalma érdekében. A 2010-es években előbb a walesi (akkor még cambridge-i) hercegi pár esküvője, majd gyermekeinek születése, illetve Meghan Markle kavarta fel az álló vizet. A II. Erzsébet halála, András herceg és a sussexi hercegi pár botrányai által megtépázott imázs 2024-ben kapott igazi mélyütést, mivel a család egyik legnépszerűbb tagja, Katalin hercegné kapcsán került elő a régi vita, hogy az adófizetők által finanszírozott közéleti személyeknek mennyi joguk van a magánélethez, illetve mennyire uralható a narratíva a közösségi média korában.

A koronának dolgozó királyi családtagok egyfajta közkincsként élnek a britek fejében, akik adófontjaikért cserébe elvárják, hogy közel mindent tudjanak a koronás főkről. A folyamatos megfigyelés kellemetlen, ugyanakkor Katalin eddig ügyesen lavírozott a kötelezettségek és saját személyisége egyfajta javított változatának bemutatása között. A hercegnét utoljára az általa a Covid alatt hagyománnyá tett karácsonyi koncert felvételén lehetett látni, majd januárban a Buckingham-palota bejelentette, hogy Katalin előre tervezett időben hasi műtéten esett át, amely jól sikerült, ám több mint két hónapra van szükség a felépüléséhez. Mivel az információk meglehetősen szűkösek voltak, rögtön elindultak a feltételezések, vajon milyen műtétről lehetett szó. Szakértők szerint ez volt az első PR-melléfogás. Időközben III. Károlyról is kiderült, hogy rákos daganattal küzd, és bár a palota nem közölte a rák fajtáját, sokkal több hír szólt a királyról, mint a hercegnéről, így az internet népe feltételezte, azért tudunk többet Károly betegségéről, hogy elterelje a figyelmet Katalinról. Ráadásul a hercegné teljes titokban hagyta el a kórházat, ami meglehetősen furcsa egy nőtől, aki mindhárom szülése után órákkal a nyilvánosság elé állt.