időjárás 1°C Vilma 2021. December 5.
logo

Tanácsok télen (is) futóknak

Forrás: Gyógyzóna
2021.11.21. 15:17
Tanácsok télen (is) futóknak

A hidegben sokan hajlamosak begubózni, és még a szokásosnál is kevesebbet mozogni. Pedig kocogni, futni – bizonyos szabályok betartása mellett – még a fagyban is lehet – olvasható a Gyógyzóna cikkében.

A téli sportoláshoz a legfontosabb ajánlás a sál-, sapka- és kesztyűviselés mellett a réteges öltözködés.

A hidegben történő futáskor – ugyanúgy, mint a nyári melegben – felgyorsul az anyagcsere, hamar kimelegszik és megizzad az ember, ezért célszerű több vékony rétegből álló sportöltözetet viselni.  

Ugyanebből a megfontolásból célszerűbb a műszálas ruházat, mint a gyapjúszövet: jobban "lélegzik" és kevésbé szívja magába a verejtéket. A sapka nagysága és minősége sem lényegtelen szempont,

a testmeleg 40 százaléka ugyanis a fej bőrén át távozik, párolog el.

A cipő ne legyen túl szűk, mivel elszorítja a bőrereket, és ezáltal jobban fázik benne az ember, de persze túl tág sem. Egyrészt, mert a laza lábbeli rosszabbul szigetel, másrészt könnyebben kifordul benne a boka. A hideg, csúszós, jeges terephez ajánlott jól tapadó sportcipőt választani.

A bőséges folyadékfogyasztás ajánlott sportolás előtt és közben is. A hideg megtévesztő lehet, de erőteljes mozgással, izzadással télen is sok folyadékot veszíthetünk. Érdemes belülről is melegítő italokat, például meleg teát választani.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)