-FORMULA–1-
Valójában sajnálkozni kellene, hogy szegény Ralph Firman még mindig nem teljesen egészséges, s még mindig szenvedi a mogyoródi pályán történt balesetet. Így illene, ez lenne sportszerű. Ám, hogy mégsem érzünk egyet az ír pilótával – tegyük hozzá, nincs komolyabb baja, a hírek szerint a jövő héten ismét kocsiba ülhet, addigra teljesen felépül az agyrázkódásából –, annak az az oka, hogy távolmaradásával ismét megnyílt az út az első magyar F–1-es versenyző előtt. Az ír pilóta kedden Londonban átesett egy vizsgálaton, azonban csütörtökön Monzában Watkins professzor, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) orvosi bizottságának vezetője közölte vele, nem szerepelhet. Maga a pilóta is elismerte, hogy bár jól érzi magát, egyelőre még kisebb egyensúlyzavarokkal küzd. Baumgartnernek tehát ezúttal nem kell kapkodva készülnie – a magyar futam előtt csupán egy nappal vált bizonyossá, hogy rajthoz állhat –, mert már tegnap reggel megtudta, hogy számít rá a főnök, Eddie Jordan.
A helyszínen tartózkodó Frank Tamás, a pilóta menedzsere elmondta, öröm és megtiszteltetés, hogy az istálló ismét bizalmat szavazott a magyarnak. Emlékezetes, Baumgartner a magyarországi futamot motorhiba miatt nem tudta befejezni. A 35. körben, a 14. helyről volt kénytelen kiállni, ám a Jordan-istálló vezetői teljes mértékben elégedettek voltak a teljesítményével. Ez is az oka lehet annak, hogy ismét rajthoz állhat.
Zsolt „igazi gazdája,” a Coloni Motorsport vezetője, Enzo Coloni büszke arra, hogy magyar résztvevője is lesz az Olasz Nagydíjnak. Mint elmondta, nagy ígéretnek tartja a versenyzőjét, szép jövőt jósol neki. A szakember korábban kilenc pilótát menedzselt „fel” a Formula–1-be.
Tegnap délelőtt a szavak helyett már a tetteken és a motorokon volt a sor az Autodrom Nazionálén. Ekkor volt az első szabadedzés, amelyen a magyar pilóta, aki a múlt heti monzai teszteléshez képest teljesen új kocsiban ülhetett, a 19. helyet szerezte meg (1:24.891). A leggyorsabbnak a Ferrari-pilóta, Rubens Barrichello bizonyult (1:21.001).
Az első időmérő edzés délután volt, Baumgartner a 17. legjobb időt autózta (1:24.872). Az első helyen a Williams-BMW-s Montoya végzett (1:20.656), megelőzve Barrichellót (1:20.784) és M. Schumachert (1:21.268). Baumgartner elmondta, hogy a csapat szerelőire nagy munka vár még, ugyanis kicserélik a motort az autójában.
***
EZ LESZ JÖVŐRE. A Nemzetközi Automobil-szövetség tanácsa véglegesítette a jövő évi Formula–1-es versenynaptárt. A Magyar Nagydíj augusztus 15-én lesz. A 17 futamos sorozat első állomását Ausztráliában rendezik meg, az utolsót pedig Brazíliában.
*
A versenynaptár. Március 7. – Ausztrál Nagydíj (Melbourne). Március 21. – Malajziai Nagydíj (Sepang). Április 4. – Bahreini Nagydíj (Bahrein). Április 25. – Európai Nagydíj (Nürburgring). Május 9. – Spanyol Nagydíj (Barcelona). Május 23. – Monacói Nagydíj (Monte-Carlo). Június 6. – San Marinó-i Nagydíj (Imola). Június 20. – Egyesült Államok Nagydíja (Indianapolis). Július 4. – Brit Nagydíj (Silverstone). Július 11. – Francia Nagydíj (Magny-Cours). Július 25. – Német Nagydíj (Hockenheim). Augusztus 15. – Magyar Nagydíj (Mogyoród). Augusztus 29. – Belga Nagydíj (Spa). Szeptember 12. – Olasz Nagydíj (Monza). Szeptember 26. – Kínai Nagydíj (Sanghaj). Október 10. – Japán Nagydíj (Szuzuka). Október 24. – Brazil Nagydíj (Sao Paulo).
„Arcátlanság azt állítani, hogy Ukrajna áll legközelebb az EU-tagsághoz”
