Goleo népszerűsíti a 2006-os foci vb-t

L a b d a r ú g á s

Stefan Lázár
2004. 11. 16. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Goleo névre keresztelt oroszlán lesz a 2006-os németországi labdarúgó-világbajnokság kabalafigurája, amely egy televíziós műsor keretében mutatkozott be Franz Beckenbauernek, a szervezőbizottság elnökének és Pelének, a brazilok futball-legendájának a jelenlétében. A nemzetközi szövetség (FIFA) büszkén hirdeti, hogy a két méter magas Goleo – akinek neve az angol „Go, Leo, go!” kifejezés rövidítéséből keletkezett – nemcsak a reklámokban jelenik majd meg, hanem tud beszélni, táncolni, zenélni, és meg tudja nevettetni az embereket.
A premier utalt a főszereplő feladatának kettősségére: Goleónak majd két esztendőn keresztül kötéltáncot kell lejtenie a sport józan realitása és a szórakoztatóipar elvárásai között. A 2006-os labdarúgó-világbajnokság kabaláját nem valamelyik futballarénában, hanem az egyik legnépszerűbb német show-műsort sugárzó stúdióban mutatták be. Goleóra sok feladat vár: legyen vidám, szimpatikus, jól eladható, hatásos kifejezőerővel képviselje a vendéglátó ország polgárait és sportját. „Vidám fickó, és igazi szimpátiahordozó!” – mondotta róla Beckenbauer, aki alapot szolgáltatott azon meggyőződésnek, hogy Goleo a hajdani klasszis játékos stílusát átvéve végzi majd feladatát: a kifürkészhetetlen elgondolásokat lefegyverző bájjal, szerény tartalommal, de remélhetőleg átütő sikerrel adja elő.
A sajtó képviselőinek átnyújtott bemutatkozó szövegből kiderül, hogy a Nationalelf mezében színre lépő állatok királya szeretetre méltóan szerény szellemiségű szájhősnek tartja magát: „Ismerem a Ted-Rimet-kupát, tudom, hogy a németek 1963-ban és 1999-ben voltak világbajnokok, és tisztában vagyok vele, hogy ki volt Franz Brockenbauer.” Feltalálói – az amerikai Jim Henson Company és a kölni GUM Studio – nem hagyják magára a vb-nagykövetet. Állandó kísérője lesz Pille, a szemekkel és szájjal ellátott beszélő labda, amely a hamarosan látható tv-reklámban a párbeszédek szemtelen végszóiról hivatott gondoskodni. Az oroszlán fokozott agresszivitást sugároz, eleget téve az új csapatfőnök, Jürgen Klinsmann stílusának, aki a jövőben ismételten vörös mezben szerepelteti majd tanítványait, a támadó szellemű fellépést segítheti a „go, Leo” (előre, Leo) biztatás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.