„Az idei előszezon nagyon furcsa volt, és szinte lehetetlen megjósolni az erősorrendet. Még mindig sokat tanulunk, van néhány megoldatlan feladatunk. Rengeteg munka vár ránk” – nyilatkozta Lewis Hamilton még márciusban Bahreinben az előszezon utolsó tesztnapján. Ezen a Mercedes brit pilótája volt a leggyorsabb, de két századdal elmaradt Felipe Massa előző napi idejétől. Mindez azonban mit sem változtatott azon, hogy a hozzáértők szinte egyöntetűen úgy vélték, hogy a 2014-es szezont a Mercedes várhatja a legjobb előjelekkel.
A száguldó cirkuszban a legnagyobb változást az előző idényhez képest a turbómotorok visszatérése jelentette, s az élesben is hamar bebizonyosodott, hogy a Mercedes motorfejlesztői elsőrangú munkát végeztek, amiből az erőforrásukat használó többi csapat, a Williams, a McLaren és a Force India is profitál. A legtöbbet persze értelemszerűen a Mercedes istálló, a precíziós gépezetben a fogaskerekek itt állhattak igazán össze. Ugyanakkor annak is megmutatkoztak a jelei, hogy a Renault motorja nem igazán vált be, így az előző négy egyéni és konstruktőri vb-címet begyűjtő Red Bull látványosan a németek mögé szorult, akikkel a több sebből vérző Ferrari még kevésbé tudta tartani a lépést.
A szezonnyitó ausztrál nagydíjat Nico Rosberg nyerte meg a Mercedesszel, a pole pozícióból induló Hamilton műszaki hiba miatt pedig már a harmadik körben kiesett – ez azért intő jel volt –, de a következő négy versenyt ő nyerte meg, s mindannyiszor csapattársa lett a második. Monacóban megfordult a sorrend közöttük, ezután pedig Kanadában először esett meg a szezonban, hogy másvalakit intettek le elsőként: Daniel Ricciardót, a Red Bull-lal. Aki akkor már rendre verte négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt.
Mivel Montrealban Hamilton újra nullázott – ezúttal a fékrendszere mondta fel a szolgálatot –, Rosberg pedig bejött másodiknak, a német 140 ponttal vezetett az összetettben, Hamilton pedig 118 ponttal rendelkezett. Később Silverstone-ban Rosberg állt ki váltóhiba miatt, Spában viszont újra Hamilton maradt pont nélkül, és ebben éppen Rosberg volt a ludas, mert nekiment, és ezzel végleg el is mérgesedett a viszony a két pilóta között. Akkor már jó ideje nem lehetett kérdéses, hogy a világbajnok közülük kerül ki – Ricciardo a hungaroringi és a spái győzelmével sem rúghatott labdába –, s túl nagy volt a tét.














