Magyar–mongol összefogás a dél-amerikai Dakaron

Szalayék Afrikában gyorsan kiestek, de a dél-amerikai Dakar-ralin is szoríthatunk magyar autósokért.

2015. 01. 03. 11:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Éppen csak elkezdődött, rögtön be is fejeződött a Szalay Balázs, Bunkoczi László duó számára az Africa Race raliviadal a Dakar-rali hajdani nyomvonalán; mint ismert, az Opel Mokkájukkal Marokkóban a verseny első szakaszának 14. kilométerénél belehajtottak egy gödörbe, amit az itiner amúgy nem jelzett veszélyes terepnek. Holott nagyon is az volt, Bunkoczi navigátor két eltört csigolyával már itthon lábadozik, és hétfőn dől el, meg kell-e műteni. Az RTL Klub tizennégy napon keresztül helyszíni tudósításban követte volna nyomon az Opel Dakar Team végső győzelemre is esélyes párosának száguldását Dakarig, de a történtek után a stáb kénytelen volt hazautazni, így most a szponzorok is szívhatják a fogukat

Vasárnap a hivatalos Dakar-rali mezőnye is elindul, sorrendben immár hetedszer Dél-Amerikában. Az idei viadal Buenos Airesből rajtol, s a cél Chilén és Bolívián keresztül ugyancsak az argentin fővárosban lesz január 17-én. Az autósokra 9111 kilométer vár, ebből 4578 lesz a mért szakasz, ezt kísérli meg leküzdeni az Uniqa Sandlander Team három autója. „2013-ban, majd 2014-ben is sikerült célba érnünk, s már a célban megfogalmaztam, hogy újra ott akarok lenni januárban. Ugyanakkor nyilvánvaló, hogy szeretnénk a T2-es, vagyis a szériaautós kategóriában jó eredményt elérni. Az autónk vadonatúj és nagyon bízunk a márkában, a mi hozzáállásunkkal pedig szintén nem lehet gond” – mondja Sebestyén Sándor, akinek a 355-ös rajtszámot kapott VDJ 200-as Toyota Land Cruiserben Bognár József diktálja az itinert, harmadikként pedig a mongol Dambinbaljir Jargalsaikhan segíti az egységet.

S ennyiben nem is merül ki a magyar–mongol kapcsolat, hiszen a csapat második számú autójában magyar licenccel három mongol versenyző ül. A „hármas” autót Szaller Zoltán vezeti, neki a feladata elsősorban az, hogy egyfajta hátvédként egyengesse a másik két sandlanderes egység útját.

A túrkevei gazdálkodó Sebestyén már 2012-ben lecserélte a kombájnt raliautóra, és elindult az első Dakarján, de akkor az Atacama-sivatagban ragadt. Ma már több a tapasztalata és a szurkolója is, legyen elég csak az ulánbátori szimpatizánsokra gondolni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.