Kontinensünkön a Forma–1-rajongóknak megint a tyúkokkal kell kelniük, ha élőben akarják látni az évad első versenyét. Magyar idő szerint vasárnap 6 órakor indítják a mezőnyt. Ez 2020-ig így lesz, addig az ausztráloké a szezonnyitó, és a szerződésük szerint arra sem kötelezhetik őket, hogy éjszakai futamot rendezzenek. A szabályok terén korántsem ekkora az állandóság, bár a tavalyi változások után, amikor visszahozták a turbómotorokat, most kevesebb az újdonság. A sportszabályzatból a virtuális biztonsági autó kitalálása kívánkozik az élre, Jules Bianchi tavalyi borzalmas, a japán nagydíjon elszenvedett balesete után. A virtuális safety car bizonyos esetekben az „igazi” funkcióját veszi át, a LED-felirat kigyulladásakor a versenyzőknek csökkenteniük kell a sebességüket, és nem előzhetnek. Az össznépi felháborodás hatására egy idény után eltörölték, hogy a szezonzárón kétszeres szorzóval számolják a vb-pontokat, a döntéshozók időben észbe kaptak, hogy ez igazságtalan végeredményt is szülhetne. Még szerencse, hogy tavaly nem így történt.
Idén az előző évhez képest 10 kilogrammal nehezebb, 702 kg lett az autók pilótával együtt mért minimális tömeghatára, ami mindenképpen jó hír a termetesebb és falánk pilóták számára. Újdonság az is, hogy a versenyzők sisakfestése szezon közben nem változtatható, ez a könnyebb azonosíthatóságukat szolgálja, mert istállón belül az autókat bizony nem könnyű megkülönböztetni. Kézenfekvő lenne a rajtszámok méretének növelése, de ez megbukott a csapatok ellenállásán, kell a hely a szponzoroknak.
A gazdaságosság volt a vezérlő elv abban, hogy a csapatok az eddigi öt helyett már csak négy erőforrást használhatnak fel büntetlenül az idei szezonban.
Az esztétikát is szem előtt tartva módosították az orrkúpok keresztmetszetére vonatkozó szabályt, a tervezőknek az orrcsúcstól számítva fokozatosan 9000-ről 20 000, majd 60 000 négyzetmilliméteresre kellett növelniük az orr felületét, hogy az egyenletesebb kialakítással száműzzék a rettenetes, nem egy esetben a hangyászra emlékeztető tavalyi nyúlványokat. Az aerodinamikának azonban ez nem kedvezett, számottevően csökkent a leszorítóerő. Az élcsapatok közül a Mercedes, a Red Bull és a Williams igyekezett minél rövidebbre szabni az orr-részt, hogy így több levegőt irányíthasson alá, a Ferrari és a McLaren ugyanakkor az alacsonyra nyúló, hosszú, az első szárny fölé is behajló orrkúpra voksolt.














