Célba ért Fa Nándor és Conrad Colman

Kedd hajnalban befutott a célba Fa Nándor és Conrad Colman a Spirit of Hungaryvel a Barcelona World Race földkerülő vitorlásversenyen.

MNO
2015. 04. 21. 6:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szervezők tájékoztatása szerint a barcelonai célvonalon 0 óra 59 perckor haladt át hetedikként a magyar hajó, amely így 110 nap, 10 óra, 59 perc és 40 másodperc alatt teljesítette a kétszemélyes földkerülő versenyt. Fa Nándor 61 évével a mezőny legidősebb, a 31 esztendős Colman pedig a legfiatalabb tagja volt, a Spirit of Hungary 27 600 tengeri mérföldet (51 143 kilométert) tett meg. A hajó útját technikai problémák és sérülések is nehezítették.

A versenyt a Cheminées Poujoulat – fedélzetén a svájci Bernard Stamm-mal és a francia Jean Le Cammal – nyerte meg március 25-én 84 nap, 5 óra, 50 perc és 25 másodperces versenycsúccsal. A második a Neutrogena lett, fedélzetén a spanyol Guillermo Altadill-jal és a chilei José Munozzal, harmadikként pedig a katalán Anna Corbella, Gerard Marín duó kormányozta GAES ért célba.

A nyolc hajót felvonultató mezőny december 31-én rajtolt el Barcelonából. Január közepén árboctörés miatt kiesett az éllovas és nagy esélyesként számon tartott Hugo Boss, a brit Alex Thomsonnal és a spanyol Pepe Ribesszel a fedélzetén, így végül hét hajó teljesítette a földkerülést.

Az 500 ezer euró összdíjazású Barcelona World Race-t harmadszor rendezték meg. Első alkalommal, 2007–2008-ban a francia Jean-Pierre Dick és az ír Damian Foxall irányította Paprec Virbac 2. nyert 92 nap, 9 óra, 49 perces eredménnyel. A 2010–11-es kiírásban Dick honfitársával, Loick Peyronnal győzött. Akkor 93 napra, 22 órára és 20 percre volt szükségük a föld körbevitorlázásához.

„A verseny előtti sajtótájékoztatón azt mondtam, hogy a célunk a célba érés, és keményen meg is küzdöttünk érte – mondta a verseny honlapján Fa Nándor, aki negyedszer kerülte meg a földet vitorlással. – Száz napon belüli időt szerettem volna, de sok problémánk volt az időjárással, ráadásul a hajót nem sokkal előtte bocsátottuk csak vízre, aminek meg is fizettük az árát. A tőkesúllyal volt a legtöbb gond, ezer mérfölddel a Horn-fok előtt már összepakoltuk vészhelyzet esetére a legfontosabb dolgokat, és kikészítettük a mentőmellényeket, ha bármikor el kell hagynunk a hajót.”

Fa Nándor kifejtette, jelmondatuk a tolerancia és a türelem volt, s ezt ki is írták a kabin falára. Társáról elmondta, erősen emlékezteti 20 évvel korábbi önmagára, és bár voltak nézeteltéréseik, remekül tudtak együtt dolgozni. Ennélfogva úgy tekint már Colmanra, mint az öccsére.

Az új-zélandi vitorlázó közölte, idegenként vágtak neki a földkerülésnek, nem sokat tudtak egymásról, de együtt izzadtak, együtt véreztek, s végül fantasztikus élményen vannak túl, Fa pedig nagyszerű társ volt.

„Meg kellett tudnom, hogy ugyanaz vagyok-e, mint 25 évvel ezelőtt – jelentette ki a magyar hajós. – Meg akartam tudni, ki vagyok, és mennyi van bennem. A hajók teljesen mások ma már, a sebesség is megnőtt, rengeteg tanulnivaló van. Fizikailag úgy érzem, készen állok a szóló földkerülésre, így nekivágok majd jövőre a Vendée Globe-nak.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.