Nagyon egyszerű a válasz arra nézve, vajon mi az, amiből a legtöbb kell egy F1-es világbajnoki cím megszerzéséhez. Nos, a pontszámok, a győzelmek és a sebesség. Ebben teljesen egyértelmű a Mercedes fölénye, ráadásul idén az edzéseken is maximumon pörögtek az ezüst nyilak. A 19 versenyen 18 alkalommal szerezték meg a pole pozíciót, az esetek többségében abszolút kisajátították az első sort. Hogy a Hamilton–Rosberg duónak a sebessége is megvolt a sikerhez, azt egyértelműen bizonyítja, miszerint 13 alkalommal a futam leggyorsabb körét is ők teljesítették.
Mindezt megfejelték a legmegbízhatóbb teljesítménnyel az egész mezőnyben, aminek áldását a Mercedes-motorokkal versenyző csapatok is élvezhették, hiszen az erőforrások technikai gondjai, esetleges cseréi miatt egyiküket – Mercedes, Williams, Force India és Lotus – sem sorolták hátrébb egy centivel sem a rajtrácson, azaz egyikük sem kapott rajthelyes büntetést. Ez még a második legmegbízhatóbb Ferrarinak sem sikerült, ugyanakkor az is igencsak beszédes adat, hogy a Honda két pilótájának, Jenson Buttonnak és Fernando Alonsónak a 320 helyes büntetést osztottak ki összesen az erőforrások megbízhatatlansága miatt.
Az Auto Motor und Sport statisztikáiból kiolvasható, hogy Hamiltonéké lett az egyéni és konstruktőri vb-címek mellett a legkevesebb kiesés (3) és a legtöbb teljesített versenykilométer (11 128 km) is az ő nevük mellé került. A csillagos márka éppen a megbízhatóságában fejlődött a legtöbbet, hiszen a 2014-es szezonban, amikor szintén mindkét világbajnokságot megnyerték, ezen a téren csupán a harmadik helyen végeztek öt kieséssel és 10 616 versenykilométerrel. A hihetetlen teljesítményt nyújtó Mercedes-erőforrás nemcsak a gyári csapatnál muzsikált felsőfokon: Sergio Pérez (Force India) első motorja például pontosan 4798 kilométert futott hiba nélkül.
Szintén egyre megbízhatóbb a Ferrari-motor, hiszen ha hiszik, ha nem, a Scuderia két versenyzője, Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen egyszer sem állt ki azért, mert motorhiba hátráltatta volna. Viszont nem voltak még strapabírók, így az olasz erőforrásokat használó csapatok – a Sauberen kívül – valamennyien kaptak pár rajthelyes büntetést a motorcserék miatt.














