– Idén éppen kerek évfordulót ünnepelhetnek, hiszen a cég tíz éve van jelen a magyar piacon. Mennyire önjárók a döntéseikben, például abban, mit és mire adnak a magyar sportban támogatásként?
– A francia tulajdonban lévő Decathlon valóban egy évtizede érkezett Magyarországra. Természetesen az első időkben az anyacég erőteljesen részt vállalt az itteni vállalat kiépítésében, a döntések nagy részét is a francia vezetők hozták. Ez mára alapvetően megváltozott, és ugyan még mindig megvan a kapcsolat az anyacéggel, száz százalékban autonómok vagyunk. Az elmúlt két évben minden magyarországi döntést mi hoztunk meg, már azt sem kell jóváhagyatnunk, ha akarunk még egy áruházat nyitni az ország területén. Értelemszerűen a sportra adott támogatás nagyságába sem szólnak bele.
– Pedig alaposan belenyúlnak a bugyellárisba, hiszen a hírek majd 150 millió forintos támogatásokról szólnak.
– Nem titok, ez az összeg nagyságrendileg megfelel a valóságnak, hiszen a 2016-os esztendőben az utánpótlássportra adott támogatásunk 50 millió forint, és ha ehhez hozzávesszük a különböző szabadidős rendezvények támogatását – mint például a Balaton-átúszás, Fittaréna vagy a WizzAir-félmaraton –, akkor már százmillió felett járunk. Azonban azt tudni kell, hogy a fent nevezett két összeg nem a tao-támogatáson keresztül jut el a partnereinkhez, ugyanis tavaly decemberben ezen a módon további 42-43 millió forintot adtunk a magyar sportnak. Így a három részből meg is kapjuk az említett összeget.
– Miért az utánpótlás? Egy-egy profi, nemzetközi szinten is eredményes sportoló nem lenne jobb reklámhordozó?
– Mi a kezdetektől fogva az utánpótlássport mellett tettük le a voksunkat, annak ellenére, hogy van abban valami igazság, hogy például egy közismert olimpiai bajnok rövid távon nyilván jobb reklámhordozó, mint a széles nyilvánosság előtt még teljesen ismeretlen fiatal tehetség. Nem véletlen, hogy a hazai vállalatok is a kirakatban lévőket támogatják, velük akarják a saját termékeiket, szolgáltatásaikat népszerűsíteni. Ám senki se higgye azt, hogy mi karitatív tevékenységet folytatunk, hiszen egyrészt egy majdnem üres piacra léptünk az utánpótlás és a szabadidősport támogatásával, másrészt a mi vásárlóink nagy része azokból kerül ki, akik szeretnek sportolni, de nem űzik profi szinten, vagy a feltörekvő tehetségek szülei nálunk szerzik be azokat a sportszereket, amelyekkel esetleg a csúcsokig is elérhetnek. Mi erre a bázisra építünk, hiszen ők adják az úgynevezett tömegsport bázisát, ők jelentik számunkra a közép- és hosszútávú gazdasági céljaink megvalósítását.