Ha egy Forma–1-es pilóta egy kisebb csapatnál huzamosabb ideig jól teljesít, előbb-utóbb hírbe hozzák a száguldó cirkusz első – vagy második – számú istállójánál. A pletykálkodás pedig bizonyára nincs ellenére Chase Careynek, aki Bernie Ecclestone elmozdítása után az F1 vezetői székébe huppant, a Liberty Media uraként.
Az F1-ben két futam között sincs megállás a show-t tekintve, a nagyhét első híresztelése nem másról szól, mint az ausztrál Daniel Ricciardo Red Bulltól történő elszerződéséről. Az olasz sajtó szinte tényként kezeli, hogy a 2018-ig jelenlegi istállójánál „abrakoló” versenyzőnek irány Maranello és a Ferrari, Kimi Räikkönen megüresedő ülése! A pletykát itthon közlő Formula.hu szaklap tudni véli, hogy már januárban aláírták a csapatváltás papírjait, amire a Motorsport szerint közvetetten az is utalhat, hogy Ricciardo pótlását már meg is oldották a Red Bullnál – a spanyol Carlos Sainz jöhet a Toro Rossótól.
Persze nem készpénz, hogy Räikkönen megy a Ferraritól, mert még az is lehet, hogy Valtteri Bottasból nem kérnek egy évnél többet a Mercedesnél, ahová nagyon csábítják a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt. Beleborzong az F1-rajongó, ha egy Hamilton, Vettel duóra gondol, bármelyik csapatnál is álljon össze
A rajongók felcsigázásához kiválóan értő új vezetés persze a technikai sportág egészét érintő változásokat is lebegtet: a futamokra jegyet váltóknak nyújtott élményt merőben megváltoztatnák egy-két dologgal. A Motorsport.com-nak nyilatkozó Ross Brawn a részletekről szólva elmondta, a lelátói élményt nemcsak a jelenleginél kell jobbá tenni, hanem még azt a szintet is meg kell haladni az információkhoz való hozzáférés terén, amit jelenleg a tévéképernyők előtt ülők kapnak meg.
– Komoly mennyiségű információ áll rendelkezésre a Forma–1-ben, amit elérhetővé kellene tenni a rajongók számára, így olyan szinten merülhetnek el benne és követhetik figyelemmel a dolgot, ahogy azt ők akarják – utalt a mai ember talán kielégíthetetlen információéhségére Brawn. – Három éven át voltam lelkes tévénéző, és amit hiányoltam, hogy nem tudtam egyre jobban és jobban elmerülni abban, ami a futamon zajlik. A boxutca falát használtam korábban, ahol minden információ rendelkezésre állt, rendelkezésre állt az elemzés a szakértőimtől, akik engem is beavattak. Az egész versenyről képet kaptam – utalt a Ferrarinál vezetőként eltöltött hosszú évekre.
A szakember elérhetővé tenne minden olyan adatot, ami alapján a sportág stratégái futamok közben dolgoznak, ezáltal megnyílna az út arra, hogy a nézők saját maguk kalkuláljanak, elemezzenek az időmérők vagy a futamok alatt is. Brawn állítja, az információk közzétételéhez szükséges informatikai háttér és keret is rendelkezésre áll.
Hogy ehhez mit szólnának az adatok titkosságára azért bizonyára a továbbiakban is vágyó istállók, erre azt mondta, ezen felül kell emelkedni, ha az újítás üzleti lehetőségeire gondolunk
Az F1 közben „térben” is kinyílna, korábban sikertelen csatornák felé: könnyen lehet, hogy a 2018-as versenynaptárba visszakerül a francia, a német és a török verseny is, ugyanakkor Fernando Alonso rajongóinak nem jó hír, hogy a Monacói Nagydíj helyett lehet, hogy egy másik versenysorozat futamát választja, helyére arra az egy hétvégére pedig beülne Jenson Button.