Lapunk is ott járt az áprilisi Gazprom Hungarian Openen, amely a legnagyobb hazai rendezésű tenisztorna volt 2017-ben. A HVG a teniszszövetség segítségével most összesítette a verseny költéseit: 1,2 milliárd forintra jött ki a büdzsé, ebből 834 millió forint volt az állami támogatás. Szűcs Lajos fideszes országgyűlési képviselő, a szövetség elnöke a lapnak azt mondta, néhány tíz milliós plusszal zárták az eseményt, amely viszont komoly szervezési problémákkal küzdött.
Alapvetően nem a III. kerületi Mátyás-hegyi Nemzeti Edzésközpontba álmodták meg a viadalt, hanem a Margitszigetre, az ottani helyszín viszont nem készült el időben, ezért új pálya után kellett nézni. A tavaly decemberben átadott központ nevéből fakadóan sem egy többezres látogatottságú verseny vendégül látására készült. Eredetileg 18 fős parkolója és hetvenfős lelátója van. Utóbbit bővítették többezresre: a lelátó felépítése és elbontása majdnem 700 millió forintot emésztett fel, a költségét az Emmi és a fejlesztési minisztérium állta.
Mivel hazánk nem sűrűn rendez ilyen színvonalú versenyt – olyan nagy nevek is érkeztek, mint Verdasco vagy Karlovic –, sok ezer rajongó akarta élőben látni a meccseket, azonban a edzésközpont környékén nem volt megfelelő mennyiségű parkolóhely az autóval érkezőknek. Így a környező kis utcákban alig fértek el a kocsik, a közterületesek pedig rőfre bírságoltak mindenkit. Szűcs Lajos a HVG-nek állította, ők kértek területfoglalási engedélyt, hogy ez ne fordulhasson elő, de nem kapták meg. A tumultus miatt a lakók is kiakadtak, tényleg alig lehetett közlekedni a Mikovinyi utcában, ezt a versenyről tudósító kollégánk is tapasztalta.
A szövetség elnöke az újságnak azt mondta, három évre kapták meg a versenyrendezési jogot, az első év más hasonló versenyeken is előhozza a rendezéssel kapcsolatos gyermekbetegségeket, amelyeket könnyen orvosolnak majd, ha a végleges helyszínre költözhetnek majd a Margitszigeten. Hozzátette: az sem újdonság, hogy kezdetben zömmel közpénzből állják a költségek jó részét, ez majd akkor változik, ha a hirdetők is jobban rátalálnak a versenyre. Köztük egyébként ott volt a névadó Gazprom, a Peugeot, az Emirates, kisebb szponzorok, illetve közintézmények, mint az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a fejlesztési tárca, a Magyar Turisztikai Ügynökség és a köztévé.