Jött az öreg Fernando Alonso, és leverte az összes fiatalt

A Formula–1-es szezonzáróval vasárnap nem köszönt el teljesen a száguldó cirkusz, mert Abu-Dzabiban kedden még rendeztek egy tesztet, alapvetően a csapatok fiatal tehetségeinek. Ez a kitétel éppenséggel a 39 éves Fernando Alonsóra nehezen húzható rá, az F1-be jövőre visszatérő kétszeres világbajnok külön engedéllyel ülhetett be a Renault-ba. S ha már megtette, a 15 fős mezőnyben ő lett a leggyorsabb.

2020. 12. 15. 19:55
Fernando Alonso Forrás: Twitter/Fernando Alonso
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) módosított rendelkezése értelmében a fiatal pilóták mellett néhány korosabb is indulhatott a tesztelésen, így kapott lehetőséget Fernando Alonso is az idei Renault-ban. A kétszeres világbajnok (2005, 2006) jövőre a már új néven, Alpine néven szereplő csapat első számú pilótája lesz.

A Renault-ra kedden felkerült Fernando Alonso „levédett” rajtszáma, a 14-es
Fotó: Twitter/Fernando Alonso

Abu-Dzabiban tesztelhetett a svájci Sébastien Buemi is, aki 2009–11 között az egyik Toro Rossót vezette, de már évek óta – többek között – a Formula E-ben versenyez, az F1-ben pedig idén a Red Bull tesztpilótája volt. De autóba ült a 36 éves lengyel Robert Kubica is, aki 97 nagydíjon állt rajthoz, van egy győzelme is, 2020-ban pedig az Alfa Romeo alkalmazta tesztpilótának. S most beugorhatott végre a Mercedesbe a belga Stoffel Vandoorne, aki bízott benne, hogy a csapat hivatalos tesztpilótájaként az évad utolsó előtti futamán, a Szahíri Nagydíjon ő helyettesítheti az akkor koronavírusos Lewis Hamiltont, a vezetés azonban inkább kölcsönkérte a Williamstől a brit George Russellt.

Most ott volt a pályán a 21 esztendős Mick Schumacher is, a Formula–2 idei bajnoka, aki jövőre az egyik Haast vezeti, és körözött a húszéves japán Cunoda Júki is az Alpha Taurival, s gyakorlatilag borítékolható, hogy 2021-ben ő, a Formula–2-es sorozat harmadik helyezettje váltja majd az orosz Danyiil Kvjatot. A Formula–2 „ezüstérmese”, az ugyancsak nagy tehetség, 22 éves brit Callum Ilott kedden az egyik Alfa Romeóba ülhetett be. A világbajnok Mercedes autóját a 25 éves holland Nyck de Vries is vezette, aki tavaly nyerte meg az F2-es bajnokságot. A 21 éves kínai Csou Kuan-jüt, a Formula–2 idei hatodik helyezettjét azért említjük meg, mert ő pedig a Renault-ban ült, de Alonso nyomába sem érhetett, a legjobb körideje másfél másodperccel gyengébb volt, mint a spanyolé.

A kétszeres világbajnokban feléledt a versenyszellem
Fotó: Twitter/Fernando Alonso

Ám a kétszeres világbajnok mindenki mást is lepipált, a második De Vries 0,26, a harmadik Vandoorne 0,5 másodpercet kapott tőle. Fernando Alonso az időmérős szimulációk során 1:36,333-as körével került az élre, ami jobb, mint a Renault versenyzőinek legjobbja volt a szezonzáró hétvége során. Jövő évi csapattársa, a francia Esteban Ocon szombaton az időmérő második szakaszában 1:36,359-es idővel végzett a 11. helyen, ez persze az eltérő körülmények miatt csak játék a számokkal. Ám azt így is leszögezhetjük, hogy 39 éves kor ide vagy oda, jövőre egy sikeréhes Fernando Alonso tér vissza az autósport elitkategóriájába.

– Jó volt újra visszaülni az autóba, főleg a versenycsapatnál. A 2018-as autóval már teszteltem, de ez most komolyabb volt, és felébresztette bennem versenyszellemet. Remek érzés volt megtapasztalni, hogy mire is képesek a mostani autók – nyilatkozta Alonso, aki a múlt hét végén nosztalgiázott Abu-Dzabiban, akkor még a 2005-ös Renault-val száguldott végig a pályán, amellyel világbajnok lett.

A szezonzáró teszt végeredménye Abu-Dzabiban:

1. Fernando Alonso (Renault) 1:36,333 perc (104 megtett kör)

2. Nyck de Vries (Mercedes) 1:36,595 perc (110 kör)

3. Stoffel Vandoorne (Mercedes) 1:36,840 (82 kör)

4. Robert Kubica (Alfa Romeo-Ferrari) 1:37,446 perc (89 kör)

5. Cunoda Júki (Alpha Tauri-Honda) 1:37,557 perc (122 kör)

6. Jüri Vips (Red Bull-Honda) 1:37,770 perc (100 kör)

7. Antonio Fuoco (Ferrari) 1:37,817 perc (123 kör)

8. Callum Ilott (Alfa Romeo-Ferrari) 1:37,826 perc (93 kör)

9. Csou Kuan-jü (Renault) 1:37,902 perc (98 kör)

10. Jack Aitken (Williams-Mercedes) 1:38,153 perc (78 kör)

11. Robert Shwartzman (Ferrari) 1:38,157 perc (129 kör)

12. Sébastien Buemi (Red Bull-Honda) 1:38,284 perc (76 kör)

13. Szato Marino (Alpha Tauri-Honda) 1:38,495 perc (127 kör)

14. Roy Nissany (Williams-Mercedes) 1:39,800 perc (75 kör)

15. Mick Schumacher (Haas-Ferrari) 1:39,947 perc (125 kör)

És mi is nosztalgiázhatunk, ez volt Fernando Alonso 2005-ös, a mainál jóval hangosabb autója, amelybe most újra beugrott a spanyol pilóta.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.